coastal route vanuit SF of LA?

• judith

Wij hebben gehoord dat de kustroute tussen San francisco en Los Angeles heel mooi is. Helaas hadden we al geboekt met aankomst Los Angeles en vertrek San Francisco. We kunnen de kustroute dus niet in zijn geheel doen, maar we willen wel een stukje zien.

Welk deel is mooier, vanuit San Francisco (daar zit de big sur toch bij?) of vanuit Los Angeles (waarbij je Santa Barbara weer kunt aandoen). Het moet in een dag heen en weer te reizen zijn, dus al te ver kunnen we niet gaan.

Alle tips zijn welkom.

groeten Judith

• Peter H.

Het gedeeelte Tussen San Francisco tot Hearst Castle, halverwege LA, is het mooiste, de rest vond ik wat minder.

• Ada

Het stuk tussen Monterey tot ten zuiden van Big Sur is het mooiste, wel met veel bochten, dus je kunt hier niet hard rijden.

• tamara

Dan zou ik vanaf san francisco doen en inderdaad het stuk bij big sur bekijken. Het is een super mooi stuk. Vanuit LA is het toch wel verder voordat je een echt stuk mooie route hebt. Ik zou niet tot hearts castle rijden want dat is toch wel een stuk van San Francisco af, alhoewel het daar ook mooi is.

• René

Mee eens dat het stuk vanaf SF het mooiste is. Maar om nu speciaal dit stuk te rijden en vervolgens weer terug ….., SF is een leuke stad waar je je tijd ook heel goed kunt besteden.

Misschien kun je naar Monterey rijden (190 km heen) om daar het Bay Aquarium te bekijken: http://www.mbayaq.org/

Ook de houten pier met winkeltjes en restaurants (zeeleeuwen zwemmen er omheen in het water) in Monterey is daarbij leuk om te bezoeken.

Big Sur ligt al weer iets verder langs de HW 1 (227 km heen).

Bewaar het anders voor de volgende keer ;)