medicijnen

• kees

Ik ga binnenkort naar Amerika en moet mijn medicijnen meenemen. Moet ik dan een verklaring meenemen of wordt er niet moeilijk over gedaan bij de douane?

• Ada

Even langs de apotheek om een verklaring te halen en die meenemen. Daarmee voorkom je eventuele problemen.

Bovendien heb je dan de goede naam van de medicijnen indien je ze verliest en nieuwe zou moeten hebben.

• Jacqueline

Dit gaat alleen goed als je geen opiumwet geneesmiddelen bij je hebt, dan heb je nl een goedkeuring van de ambassade nodig. Dit kan zo'n 4-6 weken duren.

Middelen tegen ADHD vallen ook onder de opiumwet, dus daar moet je even rekening mee houden.

Vraag het anders even na bij je apotheek.

• marjoelin

Ik heb al 3x Ritalin meegenomen met alleen een reisverklaring van de apotheek. Tot op heden geen moeilijkheden gehad. Komende zomer weer naar US en neem deze medicijnen wederom mee. Welke problemen kan ik verwachten als ik geen verklaring de de ambassade heb.Jacqueline schreef:

>

> Dit gaat alleen goed als je geen opiumwet geneesmiddelen bij

> je hebt, dan heb je nl een goedkeuring van de ambassade

> nodig. Dit kan zo'n 4-6 weken duren.

>

> Middelen tegen ADHD vallen ook onder de opiumwet, dus daar

> moet je even rekening mee houden.

> Vraag het anders even na bij je apotheek.

• René

Can I take my medicine to the United States?

If you take medicines containing habit-forming drugs or narcotics (e.g. cough medicine, diuretics, heart drugs, tranquilizers, sleeping pills, depressants, stimulants, etc.) you should: have all drugs, medicine and similar products properly identified; carry only the quantity that might normally be used by an individual having a health problem requiring such drugs or medicine; have either a prescription or written statement from your personal physician that the medicine is being used under a doctor's direction and is necessary for your physical well-being while traveling.

Bron: http://amsterdam.usconsulate.gov/other_niv_issues.html#7