Drop Off Charge ! of ?

• bedeve

Hallo,

Ben voor mijn vakantie in september de trip van Chicago naar San Francisco aan het voorbereiden.

Mijn autohuur is daarmee oneway.

En als ik dan prijzen opvraag krijg ik een aanzienlijk bedrag “ drop off charge ” gepresenteerd.

Mijn vraag ; weet jij een manier / verhuurder waarmee ik aan die drop off charge kan ontkomen?

• Gerrit

Nee, met campers is er nog wel eens de mogelijkheid om ze weer thuis te brengen naar hun oorspronkelijke vehuurstation, van Oost naar West of vice versa, tegen mooie huurprijzen en geen drop-off (uiteraard), maar van auto's op die manier huren heb ik nog niet gehoord.

Misschien kun je de grote verhuurders een aanschrijven voor deze optie.

Of anders bij National huren. Wij hebben deze keer via usareisen een auto van National gehuurd vanwege de lage drop-off ($199,-). We hebben hem in Houston opgehaald en hopen hem volgende week weer af te even in Washington DC.

Bij de andere verhuurders had dit zeker $500,- gekost.

• bedeve

IBij de andere verhuurders had dit zeker $500,- gekost.

Precies daar gaat het mij om

Onderweg kom ik mensen tegen die mij vertellen dat er verhuurders zijn die dat niet rekenen bij aankomst aan de desk.

Maar ik kan ze niet vinden.

En heb zelf alleen ervaring met aanvliegen op Houston en auto terugbrengen op de plaats van afhalen.

• Gerrit

Dat is wel mogelijk, bijv. tussen Californie en Nevada zijn geen drop-off kosten.Net zoals bij sommige verhuurders tussen Florida en Georgia, of in Florida zelf tussen de diverse plaatsen.

Maar elders moet je gewoon betalen (is onze evaring, en reken maar dat ik gezocht heb), en dan is de aanbieding van National de goedkoopste, voor ons althans.

• Ine

Op zo'n traject zal je altijd dropoff kosten krijgen.

Zoals Gerrit meldt, National rekent meestal $ 199.- (plus eventl. salestax) en is de goedkoopste.

• snowboy

Wij hebben een auto gehuurd deze zomer bij alamo. Zij huren de auto in dit geval bij National. De drop Off charge is idd 200 dollar. Ik heb ook veel gezocht, goedkoper is er niet.

• Bedeve

Bedankt voor jullie meedenken.

• Freddy

Het was National die vroeger geen drop off charge rekende.Dit is ondertussen reeds lang voorbij.Nu rekenen zij zoals eerder gezegd 199$ + taxes. Om het juiste bedrag te weten ga national car rental en bereken daar de kostprijs voor het huren van een auto in chicago en drop off in San Francisco dan krijg je te zien hoe groot het bedrag juist is(tussen 235 en 250)reserveren kan je echter beter via eautohuur (vermelden dat je national wenst) of usareisen.de daar dit wel een verschil geeft in de huurprijs Ik heb zelf voorig jaar gehuurd via eautohuur (vertrek vannaf kansas city)en ga dit ,dit jaar ook doen (vertrek van Boston).