route

• ivo

Hallo,

Weet iemand de route van Mariposa (yosemite) naar Las Vegas ?

Volgens de routeplanner is dit 744 km met tijdsduur van 10.30 uur,

Zijn er mensen die deze route gereden hebben ? Lijkt mij namelijk vrij lang om die in een dag te doen..zeker als je onderweg ook nog iets wilt bekijken .

mvgr.

Ivo

• Ada

Je kunt dit inderdaad beter in 2 dagen doen. Je hebt vakantie nietwaar.

De snelste route, maar zeker niet de mooiste is via Hwy 41 naar I-99 (Fresno)

Bij Bakersfield naar Hwy 58, bij Barwstow door naar I-15.

Maar zonder enige stops, en rijdeds op de toegestane max. snelheid, is dit toch nog ruim 7 uur rijden, zo'n 500 mijl = 800 kms.

Je rijdt dus de hele dag op snelwegen en er is geen rust- of fotostop ingebouwd.

Als je het in 2 dagen gaat doen, rij dan heen over de Tiogapass (Yosemite - indien open - hangt af wanneer je reist) - via Hwy 395 naar Lone Pine, daarna via Hwy 190 naar Death Valley.

Slaap bijv. in Lone Pine of nog interessanter in Death Valley (wel reserveren er zijn weinig hotels) en de volgende dag naar LV.

Wil je DV overslaan rij dan de 1e route tot bijv. Barstow, slaap daar enz.

• René

Mariposa (CA) naar Las Vegas (NV) is volgens onderstaande routeplanner, in 7 uur en 55 minuten af te leggen. Ik heb de optie ‘'shortes time’' gebruikt.

http://www.randmcnally.com/rmc/directions/dirGetDirectionsInput2Pt.jsp?cmty=0

Tip: koop in usa een “Rand mac nally road atlas” bij een Walmart (supermarkt)vestiging voor nog geen 8 dollar. In deze atlas staan usa, canada, mexico…ook handig voor thuis tijdens het plannen voor je route!

• Et

Is een flinke rit hoor. Ik zou ook een onderbrekingmaken in Lone Pine, best leuk plaatsje waar je nog een beetje kunt relaxen bij het zwembad.

• riny osterop

Is deze te koop bij elke wall martzaak Staan hier ook de vestigingen van wall mart in? Is in canada ook wall mart?

Lijkt mij heel handig wij zijn op een trektour van 6 maanden door canada alaska USA.

Staan daar ook campings in? Van b.v. canada?

Met vriendelijke groet

rinyRené schreef:

>

> Mariposa (CA) naar Las Vegas (NV) is volgens onderstaande

> routeplanner, in 7 uur en 55 minuten af te leggen. Ik heb de

> optie ‘'shortes time’' gebruikt.

>

> http://www.randmcnally.com/rmc/directions/dirGetDirectionsInput2Pt.jsp?cmty=0

>

> Tip: koop in usa een “Rand mac nally road atlas” bij een

> Walmart (supermarkt)vestiging voor nog geen 8 dollar. In deze

> atlas staan usa, canada, mexico…ook handig voor thuis

> tijdens het plannen voor je route!