fysiotherapie in Californie/Nevada e.d.

• xanscho

Weet iemand van jullie hoe dat daar is geregeld als je als vakantieganger fysiotherapie nodig hebt?

Zijn er bij de hotels lijsten aanwezig van de fysio's in de buurt of zo?

• Petra/VS

Meestal heb je een briefje van je dokter nodig om bij een fysio terecht te kunnen. Hoe het in Californie is, weet ik niet, maar hier kun je niet zomaar zo'n praktijk binnenlopen zonder “referral”.

• xanscho

Ja, dat briefje begrijp ik, die krijg ik ook mee van huisarts en mijn fysio. Het gaat mij er om of ik ergens kan vinden waar ik fysio's kan vinden en of die dan lange wachtlijsten of zo hebben. Want als ik ergens drie, vier dagen blijf kan ik geen weken wachten natuurlijk.

• meannie

Ik denk niet dat er lange wachttijden zijn. Wel zal je een dikke portomonee mee moet en brengen, want je zal per behandeling moeten betalen. In de USA is het heel wat duurder dan in Nederland. Ze behandelen “a la carte”. Massage , oefeningen, apparatuur wat ze gebruiken wordt apart berekend.

• Ada

Behandelingen moeten inderdaad betaald worden, afhankelijk van wat je wilt, kan het flink oplopen. Geen idee of jouw verzekering dit wil vergoeden natuurlijk.

Vraag er naar in je plaatselijke hotel, of zoek in de gele gids die in je hotelkamer ligt.

Omdat je moet betalen, zal er zelden een echte wachtlijst zijn.

• xanscho

Dank voor jullie info. Ik heb een machtiging voor buitenlandse fysiotherapie, dus ik moet het weliswaar eerst voorschieten, maar krijg het daarna gelukkig weer terug van mijn zorgverzekering.