Bryce Canyon en Zion NP in 1 dag?

• Leon

Ik kom in de middag aan bij Bryce Canyon en overnacht in Ruby's Inn, misschien kom ik vroeg genoeg aan om de canyon route al voor een stukje te rijden. De volgende dag vroeg op en dan de volledige route op en neer. Hierna wil ik via Zion NP naar mijn overnachting in St.George, het plan is natuurlijk om ook dit park te bezoeken. Ik kan geen trails lopen omdat ik slecht ter been ben, maar ik wil wel van de uitzichten genieten. Mijn vraag is: is het te doen om deze 2 parken in 1 dag te bezoeken?

• eric

Leon ,

als je inderdaad alleen van de uitzichten en uitkijkpunten wilt genieten , dan is het te doen. Maar , als je ergens meer tijd tevoorschijn kunt toveren , dan zou ik dat zeker doen !

Als je wat foto's wilt zien , kijk dan eens op http://www.ericencarin.nl en kies dan voor USA2000 in het menu…

Gr.

Eric

• alva

Als je Brice eerst doet, valt Zion tegen. Dit is mijn mening.

Brice vond ik schitterend en je kunt je daar zeker een hele dag verwonderen over wart de natuur tot stand kan brengen.

Zion vond ik minder spectaculeer. Daar kun je met een speciale bus een toer maken.

Je mag niet zelf overal met de auto komen. Na een uurtje rijden in de bus heb je het wel gezien.

• Harm

Als je echt slecht ter been bent is Zion een van de mindere parken. Alle punten worden bereikt via een wandeling en de mooiste via een flink stuk klimmen. Omdat het park volliep met auto’s is er een shuttle bus dient ingezet zodat je niet meer met eigen vervoer door Zion kan rijden. Sommige punten zijn wel bereikbaar per rol stoel. De uitzichtpunten in Bryce zijn veelal te bereiken via een korte wandeling vanaf de parkeerplaats van 10 tot ongeveer 100m ook hier kun je gebruik maken van de shuttle maar dat is nog niet verplicht zoals in Zion en de grand Canyon.

• Theo

vanaf 23 mei is ook bryce alleen met shuttlebus

• Peter W

>Bryce Canyon en Zion NP : 2 parken in 1 dag te bezoeken?

Wij vonden Zion vervelend en Bryce stom-vervelend. Alles wat je daar ziet heb je al dagen gezien (zolang je de Interstates maar mijdt). In Zion moet je met de prima shuttle en die zet je op de mooiste punten af. Het enige waar wij voor gelopen hebben is de rock-climbers (tussen 2 stops in). Verleden week mocht je nog met je eigen auto Bryce in en we hebben overal gestopt en de paar meter gelopen naar de uitzichtpunten (zal met de shuttle niet anders zijn) en vonden het zonde van onze tijd: dat hadden we al dagen gezien. Dus: 1 dag is zat en het grote genieten is gewoon onderweg.

• René

Stomvervelend? Omdat er geen rollarcoasters rijden soms?

Je moet natuurlijk een beetje openstaan voor de schoonheid van moeder natuur.

Bryce is absoluut de moeite waard als je er van houd.