borg en drop/off kosten

• tallie

Je moet de vraag nog maar eens goed lezen die door snowboy werd gesteld, dan zal blijken dat je antwoord nergens op slaat.

hatolex

• tallie

En je moet je niet matig verzekeren maar goed verzekeren, heb je zelfs geen eigen risico.

Is er ook geen reden om iets van je borg in te houden.

hatolex

• Cees

Mee eens.

Vooral dat goed verzekeren.

Ben vorig jaar in de Black Hills nog verzeild geraakt in een stevige hagelbui.

Resultaat, auto vol deuken.

Bij inleveren bij Hertz schadeformulier ingevuld betreffende de oorzaak en dat was alles.

Moet er niet aan denken dat e.e.a onverzekerd was geweest

• tallie

Het is te hopen dat snowboy beter naar goede raad luistert, dan naar Maria.:)

hatolex

• Theo

Neem vriend of vriendin mee die ook een CC heeft

• Maria

Hatelex , wat ben je weer aardig bezig, jouw mening telt als de enige ware juiste !!!!!!!!!!!!!!!. (*-*)

Ik schreef juist dat je goed verzekerd moet zijn en meer dan hetgeen de verhuurbedrijven aanbieden als standaard verzekering met de hoge eigen risico,s .

• tallie

Je schreef in je bericht:

“juist en uitgaande van te betalen schadekosten,welke boven op de matige verzekeringen komen, is het handig om je kredietwaardigheid te verhogen en/of een 2* bank te hebben, dit heeft weinig met ervaring van doen (*_*)”

je adviseerd dus niet om je beter te verzekeren, maar om je kredietlimiet te verhogen van je creditcard. Dus heeeel iets anders dan je beter te verzekeren, zoals je nu weer beweerd.

Nogmaals mijn advies, eerst goed lezen dan pas reageren, en dan vooral als je op mijn reactie's reageert, en probeer bij het onderwerp te blijven van de topicstarter.

hatolex

• Peter W

>Weet iemand of het mogelijk is om b.v. de borg (deposit) en de drop off kosten met bijvoorbeeld een pinpas (debitcard) of met cash te betalen. Dit ivm mijn max. limiet op mijn creditcard van 1000 euro,

>>Je kunt gewoon je creditcard gebruiken, de borg wordt nl niet afgeschreven maar blijft achter op het verhuurkantoor, er gebeurd dus verder niets mee. Het heeft dus ook geen invloed op je bestedings plafond (limiet).

Bij bijv. autohuur wordt door de verhuurder (merchant) een bedrag gereserveerd tlv van je CC. Dat verlaagt de limiet met dat bedrag. De CC mij. garandeert aan de merchant dat als hij met een afschrijving komt (tot het gereserveerde bedrag) die betaald zal worden. De reservatie vervalt door de tijd (zeg een maand) Of door een transactie (bijv. afschrijving) met hetzelfde transactienummer. (En dat gaat ook nog al eens fout).

In het verleden kon je zulks voorkomen door een borg te storten (zeg $500) bij ophalen van de auto maar al sinds lange tijd geeft zulks problemen bij inleveren: die kantoren hebben meestal geen cash geld in huis.

Ergo, je moet dan de verhuurders bellen om te vragen cash kan (tussenpersonen bellen is zinloos: 50% van de antwoorden zijn fout). Veel hoop geef ik je niet: je maakte de keuze al voor een verhuurder (Alamo) die vlgns mij als 1e stopte met cash transacties.

• snowboy

Ik heb contact met alamo gehad (huuren de auto indirect bij national newark), er wordt alleen een kopie gemaakt van je pas. Als er evt. iets mis is kunnen ze het bedrag van jouw cc afhalen.

Verder is het mij nog niet duidelijk of je de drop-off kosten vooraf of achteraf moet betalen, iemand een enig id??

Mvg

• Peter W

>Verder is het mij nog niet duidelijk of je de drop-off kosten vooraf of achteraf moet betalen

Bij inleveren auto worden de one-way kosten tlv je reservatie geboekt. Soms heb je geluk en rijdt je een auto terug = no drop off kosten.