twin bed

• Ton

weet iemand toevallig wat ze met een twin bed bedoelen?

Is dat wel voor 2 personen?

moet ik me dan een soort twijfelaartje voorstellen?

alvast bedankt

• Peter H.

Gebruikelijke uitdrukking is een queen of een king. Queen is een twijfelaar, maar daar staan er altijd 2 van op een kamer. Een king is een royaal twee persoons bed. Zou even informeren of er 1 of 2 twins op de hotelkamer staan.

• maryde

Met een twinbed bedoelen ze twee gescheiden bedden van “normale”afmetingen.

• Marianne

Een queen bed is royaler dan ons tweepersoonsbed van 1.40m. Het is zelfs tegen de 1.50 en je kunt er makkelijk met twee personen in slapen.

Op kamers met twee queen bedden mag je vrijwel altijd zonder bijbetaling met 4 personen overnachten.

• Peter H.

Helemaal gelijk Marianne, maar de formaten van de queens en Kings verschillen nog wel eens van hotel tot hotel. Een royale queen biedt genoeg ruimte, maar soms zijn ze wat aan de smalle kant. Aan de andere kant heb je ook Kings, royal kings noemen ze dat, waar je makkelijk met 5 personen in kunt liggen. Maar dat is niet in elk hotel het geval. Twee gescheiden bedden zegt maryde. Zou best kunnen, al is het dan de vraag of het 2 queens zijn of 2 kings. En of ze royaal zijn of niet. De betere hotels en dat hoeven niet eens de duurste te zijn, bieden meestal 2 royale queens, waar je inderdaad met 4 personen kunt logeren, of een flinke king. Maar daar lig ik toch niet graag met 4 personen in, zelfs niet met 3 spetters van meiden want dan komt er van slapen ook niks meer. Ik hecht toch wel aan mijn nachtrust.

• Freddy

Met twins word er niet bepaald welke bedden het zijn enkel dat het twee gescheiden bedden zijn.Vele ketens geven op of het singels(98cm) zijn ,dubbel bed (1m37cm)of twee queens(1m52cm).Deze maten zijn wel per bed dus 2 x.

• Petra/VS

Een twin bed duidt wel degelijk een bepaald bed aan en is maar ietsje breder, dan een Nederlands eenpersoons bed.

Een twee persoonsbed wordt aangeduid met “double”

Een queen is een bredere versie van een “double” en een king (waarbij ook onderscheid is tussen een gewone king size en een California king size) is het breedste bed. In een twin bed kun je dus niet met zijn tweeen slapen, tenzij je het erg gezellig wilt hebben ;).

• Gerrit

Een twin bed is ongeveer een meter breed, althans volgens deze site.

http://interiordec.about.com/cs/beds/l/blbedsizes.htm

Daar staan alle maten op. Doe mij dus maar een king ;-)

• thebes

Ooit in SF 3 nachten in een californian kingsize geslapen.

Het beste bed waar we ooit in hebben gelegen !

In een queen passen wij (beiden lang en stevig) nauwelijks. Kunnen dan onze armen en benen niet kwijt. Temeer daar we thuis aan 1.80 M breed gewend zijn.