mijn grote liefde woont in de usa

• metalhead

wat is de kans dat als zij een enkel ticket koopt en bij mij in huis gaat wonen dat zij weer terug gestuurd word omdat zij bijvoorbeeld nog geen inburgerinscurcus gedaan heeft oid ? ik heb gelezen dat in de usa je een “verblijfsvergunning ” kunt krijgen, als je daar trouwt met ellkaar ( greencard ed) maar omdat de soc. voorzieningen hier schijnbaar beter zijn wil ik haar hier graag heenhalen, maar zij heeft net als ik niet veel meer dan een uitkerning dus veel geld is er niet, maar willen het graag samen proberen.

alvast bedankt voor het lezen. zie graag jullie antwoorden/tips te gemoed.

Tom

• Loes

Het eerste probleem zal zijn dat zij niet op een enkele reis het land binnenkomt. Dan moet ze eerst een visum aanvragen.

Wel met een retourticket.

Voor de rest is het een gok. Als zij hier illegaal blijft kan ze inderdaad problemen krijgen. Bovendien lijkt het erop dat jij haar zult moeten onderhouden, dus een grote(re) financiele belasting voor jou.

Een greencard voor de USA krijg je niet zo makkelijk, zelfs niet als je met een amerikaanse getrouwd bent. Ook hieraan zijn voorwaardes verbonden om schijnhuwelijken uit te sluiten.

• Peter H.

Kijk eens op de pagina van IND.nl daar ziet je alles.