ervaringen met vluchtenwisselingen

• haanstra

Ik heb in januari 2008 geboekt bij cheaptickets.com voor een reis naar Denver, vertrek uit Amsterdam, tussenstop in Londen en Dallas, Forth Worth.

Afgelopen weekend zat ik mijn gegevens nog eens te bekijken, is de vlucht van amsterdam naar londen ‘verdwenen’. Het startpunt is nu Londen Heathrow. De totaal betaalde reissom is echter nog wel gelijk.

Ik heb een uitdraai met een bevestiging (en een bevestigingsemail) dat het vertrekpunt Amsterdam is. Ik ben nu maar een het emailen geslagen met cheaptickets.com, maar de 1e reactie is, dat deze vluchtwijzigingen door de maatschappijen worden afgedwongen; zij kunnen hier niets aan doen.

Ik heb nu nogmaals een email met enkele vragen opgestuurd (wie dit gaat oplossen onder andere). Vraag is of er mensen zijn met dezelfde ervaringen en hoe te handelen?

• Harm

Ik ken je hele verhaal niet dus kan ik het alleen maar vreemd vinden dat ze je niet van a naar b brengen zoals je denkt te hebben afgesproken. Wijzigingen in het vliegschema komen regelmatig voor maar van een wijziging van vertrek plaats of plaats van aankomst heb ik nog nooit gehoord en zal ook niet plaats vinden.

• Gerrit

Ik denk dat je voor deze vraag toch (ook) moet zijn bij de airline waarmee je vliegt.

• Ada

Dit is geen vluchtwisseling of dergelijke, maar als ik het goed begrijp is het stuk Amsterdam-Londen er gewoon uitgegooid.

Lijkt mij niet juist om de schuld bij de airline te leggen, er wordt genoeg op dat traject gevlogen.

Hopenlijk heb je een print van het 1e schema en prijs, dan kan je jouw gelijk makkelijk bewijzen.

Maar……volgens mij zit cheaptickets.com in de USA en is denk ik iets anders dan cheaptickets. nl

Dan wordt het misschien moeilijk de zaak recht te zettem.

• Harm

Ik schreef al dat ik de historie van de aankoop niet ken dus kan ik er niet echt iets definitiefs over zeggen. Kan zijn dat bij de Nederlandse site gekeken is naar de route en op de Engelse site de tickets zijn gekocht. Dan is n.l. de vlucht naar Londen niet nodig, want je vliegt vanuit Engeland. Met Cheaptickets Nederland kun je gewoon tel contact op nemen.

• haanstra

Beste allen,

Na 2 emailronden toch maar gebeld met cheaptickets.com. Eerst met cheaptickets.nl gebeld, maar deze konden mij niet verder helpen, aangezien het een andere maatschappij was.

Daarom maar eens gebeld met USA (cheaptickets.com). Het bleek dat American Airlines de vlucht Amsterdam-London had gecancelled. Na een kwartiertje bellen met de helpdesk van Cheaptickets.com heeft zij (kostenloos) een andere vlucht geregeld van Amsterdam - Londen (weliswaar 3 1/2 uur eerder maar het is weer geregeld).

Iedereen alvast bedankt voor de reacties (bellen is inderdaad handiger). Ik ben een beetje alvast in de vakantiestemming gekomen, met al dat engels.

Menno.

• Ada

Goed dat het geregeld is. Persoonlijk kontakt is altijd nog het beste.

Maar…american airlines heeft nog nooit amsterdam-londen gevlogen…

• haanstra

klopt, voor AA, uitgevoerd door BA.