visa betaling in restaurant

• theo

ga je betalen met je creditcard in een restaurant is het gebruikelijk dat de tip er bijgeschreven wordt. Maar bij Applebee,s Broadway hebben ze de leuke truc om bij buitenlanders het bedrag zonder tip en met tip af te schrijven ,dus wees gewaarschuwd betaal de tip niet via je creditcard.

• ABS

Dus ze trekken EN met tip EN zonder tip af van je creditcard?

Dat zou een betwiste betaling zijn die je gemakkelijk kunt aanvechten en dus je geld terugkrijgt. Daarnaast neem ik dan aan wanneer dit vaker gebeurt de Creditcardmaatschappij eens verder gaat kijken … ?

Je krijgt toch een bonnetje waarop je het rekeningbedrag EN de tip APART opschrijft???

Hoe doen ze dat dan?

• Bimmer E46

Ik zou sowieso aanraden om de rekening met creditcard te betalen en de tip op de tafel achter te laten voor de bediende, dan komt het bij de juiste persoon terecht en krijg je niet van dit soort taferelen.

Zoals ABS zegt, dit kun je volgens mij gemakkelijk aanvechten of je moet de bon verkeerd ingevuld hebben…

• meannie

Vaak zie je op jou rekening ( als je er vlug bij bent via het internet) het voorlopige bedrag dat afgeschreven zal worden zonder de tip . Dat noemen ze “authorization”. Ze proberen of je kaart werkt. Bij een benzine station is de “authorization” vaak $1.00. Hoewel we het in Californie meegemaakt hebben dat het $250.00 was. Dit getal zal dan moeten verdwijnen, en het juiste bedrag wordt dan later verrekend. Als dit dubbel van je rekening afgetrokken is , is er iets fout gegaan . Geloof niet dat dit een truc is speciaal voor buitenlanders bestemd .