whale watching

• Mike

Heeft iemand van jullie ervaring met het zoeken/zien van Walvissen vanuit San Francisco? Bijv.

SF Bay Whale Watching ?

Wij gaan half juni en starten dan in San Francisco.

Zijn er nog andere tips tussen San Francisco en Los Angeles zeedieren te zien?

Natuurlijk de zeehonden bij Pier 39.

Maar ik bedoel: Zee-otters, walvissen, zee-olifanten.

Wij willen dolgraag deze dieren zien.

Nu heb ik begrepen dat je zee-olifanten eventueel bij Piedras Blancas even boven San Simeon kan zien.

Zee-otters misschien bij Point Lobos in de buurt van Monterrey?

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het de moeite waard?

Alle tips en ervaringen zijn welkom.

Groetjes Linda.

• Antony

Otters vooral bij Monterey.

Zeeolifanten, ik zag er een stuk of 80 vanaf circa 10 meter afstand, in het Ntl Park Ano Nuevo, een km of 40 (?) ten noorden van Monterey.

Zeer de moeite waard.

Zeehonden verspreid in kolonies langs de gehele kust, ook onder de Wharf van Santa Barbara. En op het strand van La Jolla in San Diego.

Walvistochten langs de gehele kust vanuit elke havenplaats. Als je ergens de kans hebt: doen. Walvistchten bij voorkeur vroeg op de dag: kans op minder wind, dus minder golven.

En vergeet de tidepools niet bij laag water.

• Mike

Heb je zelf ervaring met een walvistocht? Hoe was het? Wat heb je gezien?

Denk je dat we in juni een goede kans maken om een walvis te zien?

Welke periode was jij in Ano Nuevo?

En wat is er leuk aan de tidepools?

Bedankt voor je antwoord.

Groetjes Linda

• Antony

Walvistocht vanuit Monterey: dolfijnen, zeehonden, gewone walvis (de soort is me even ontschoten) en, zeer zeldzaam, de reusachtige blue whale.

Juli/augustus bij Ano Nuevo: de vrouwtjes zijn dan vertrokken met de kleintjes. De enorme mannetjes liggen dan nog bij te komen van het paren en stoeien wat met elkaar.

Tidepools bij eb: enorme zeeanemonen, zeesterren en allerlei schaaldieren tussen het kelp.