Rondje West Canada

• Toon

Hoi iedereen,

Voor iedereen die info zoekt over West Canada, kijk eens op Rondje West Canada. Daar vindt je videofilmpjes, reisverslagen, foto's informatie en nog veel meer over een 5 weekse camperreis door de West Canadese provincies BC en Alberta.

url: communities.zeelandnet.nl/data/canada_travelers/index.php?page=1

Greetzz

Toon

• Antony

??

http://amerika.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=32703&t=32703#reply_32703

• Toon

Hoi Antony,

Eeeeeuh, ik volg je niet helemaal. Kun je iets duidelijker zijn?

Bedankt

• tallie

Nou volgens mij is canada geen amerikaanse staat……………….

Staan hier straks verwijzingen naar achtereenvolgens,

Zimbabwe, Opper volta, Binnen Mongolië, en nog zo wat verre oorden.

hatolex

• Toon

Hoi Hatolex,

Ooh bedoelde Antony dat.

Nou ja, op de lagere school heb ik geleerd dat er een Noord en Zuid Amerika is. Vervolgens bestaat Noord Amerika weer uit Canada(!), de Verenigde Staten, Mexico enz.

Vandaar dat ik dacht dat mijn berichtje hier ook wel kon staan.

Maar hier wordt dus eigenlijk met Amerika, de Verenigde Staten bedoeld!?

Mijn excuses

Greetzz

Toon

• Antony

Van mij mag ie er op. Maar twee keer is een keer teveel.

Even wat technische opmerkingen:

maak de website wat minder druk, dus niet al die bewegende speeltjes erop. Ik vind het zo schreeuwerig.

En waarom 2 kolommen?

Houd het voorlopig alleen in het Nederlands.

Het rood is zo'n signaalkleur. Probeer het wat subtieler, ook al gaat het om de kleur van de vlag.

Er staan goede foto's op.

Succes met je site.

• Toon

Hey Antony,

Leuk dat ie er op kan blijven staan!! Goed voor mijn aantallen bezoekers.

Bedankt ook voor je kritische noot. Je bent de eerste die dat doet en daar ben ik blij mee. Natuurlijk blijft zoiets altijd persoonlijk maar er zitten bruikbare tips tussen.

Zo ga ik het kader met 10.000 bezoekers eraf halen. Was even leuk maar reeds weer achterhaald. En het maakt het idd wat minder schreeuwerig.

Die twee kolommen liggen helaas vast bij de provider. Indertijd hebben we gekozen om onze site in het community gedeelte te maken omdat daar de hele opzet en indeling van de pagina al vast lag en dat scheelde heel veel werk. Het enige dat ik kan doen is kaders met tekst en foto's maken, items rechts toevoegen en de kleuren van de site wijzigen. Betekent wel dat ik nu wel eens tegen beperkingen aan loop.

Zelf vind ik dat rood wel mooi omdat het echt bij Canada hoort. Je komt het daar overal tegen. Wellicht dat ik het iets minder fel maak.

De foto's zijn over het algemeen goed gelukt, niet in de laatste plaats door het mooie weer.

Ik wens iedereen die mijn site bezoekt veel lees- en kijk plezier. Een berichtje in het gastenboek is altijd welkom.

Greetzz

Toon

• Antony

Zelf heb ik 2 x 2 maanden in de Amerikaanse en Canadese Rockies gebivakkeerd. Vond het fantastisch. Heb er lopen puffen en ik heb er sneeuw en vorst (eind juli!!) gehad.

Wat is het verhaal achter de beer? Zelf heb ik er vele gezien, maar wat is het moeilijk om ze te fotograferen. Ik zag in Banff de “beroemde” bear 66, een grizzley met 3 jongen. Twee weken nadat ik haar zag werd ze door de trein gedood. Twee jongen werden door vrachtwagens doodgereden. Nummer 3 zit nu in de Calgary Zoo.

Dat rood van jouw webste wordt minder “hard” als je de witte achtergrond vervangt door lichtgrijs. Probeer maar eens.

• Maria

Ziet er leuk uit Toon, mooi vakantieland :)

• Toon

Hoi Antony,

Ik denk dat je de grizzly bedoeld op de hoofdpagina? We hebben nl veel vaker beren gezien, behalve grizzly's dan

Het verhaal is eigenlijk niet zo heel bijzonder. Op Grouse mountain leven twee grizzly's in gevangenschap. Hun moeder werd gedood toen ze nog heel klein waren en zij werden gevonden. Om ze te laten overleven hebben ze een enorm stuk terrein afgebakend en daar leven ze nu al vele jaren. Ze zijn erg actief en en vertonen absoluut niet het gedrag van een dierentuinbeer. Je kan dit ook zien op het filmpje van Grouse mountain.

Het verhaal van de kleine zwarte beer die je op de hoofdpagina ziet is voor ons specialer.

We bezochten Whistler mountain met de gondola en toen we terug afdaalden zagen we een zwarte beer met 3(!) cubs lopen. Even later kwamen we aan bij een tussenstation, eigenlijk alleen bedoeld voor mountainbikers. We stapten toch uit en liepen een stukje terug in de hoop de moederbeer met haar jongen te zien. We stonden echter ineens oog in oog met een jonge, ongeveer 2 jaar oude zwarte beer die zich uit een boom liet zakken, nog geen 3 meter van ons vandaan! Na afstand genomen te hebben en snel de camera's gepakt te hebben ,hebben we een hele poos staan kijken.

We zijn ook nog een stukje verder gelopen waar we nog net de moederbeer met haar jongen de bossen in zagen vluchten.

Een hele belevenis vooral omdat ie zo totaal onverwacht was.

Ik zal zeker eens kijken of het met grijs beter wordt

Greetzz

Toon