Auto huur en overnachtingen

• Rianne

In juni van dit jaar gaan wij 2 weken rondtrekken. Wij willen globaal, San Francisco, Yosemite Parc, Las Vegas en vanaf LA weer terug.

Een tweetal vragen die waarschijnlijk al honderden keren hier zijn gesteld;

Wat is het voordeligste, de auto in Nederland al reserveren of ter plekke?

En is het verstandig om de nachten alvast vast te leggen, of kunnen we in die periode nog gewoon gaan rijden en wel zien waar we kunnen overnachten?

Alvast bedankt voor de info!

Groeten,

Rianne

• Ada

Auto hier huren is altijd voordeliger.

In de parken is reserveren aanbevolen, daar buiten lukt wel.

Hou rekening met soms grote afstanden in sommige gebieden bijv. Death Valley. Hotels zijn schars en als er een vol zit, moet je echt een heel eind verder rijden. Dus of tevoren bellen of op tijd aankomen.

Las vegas in weekend vermijden. Hotels zijn voller en altijd duurder.

• Freddy

eautohuur heeft intressante prijzen.De 2° vraag :die periode kan je overal nog plaats vinden behalve als je binnen de parken wenst te overnachten,maar dit zou zelfs nu reeds te laat kunnen zijn.

• René

Auto in Nederland huren bij bijvoorbeeld Hotelplan (vraag de amerika-canada brochure aan). In deze brochure staan overzichtelijk diverse verhuur bedrijven met prijzen en goede uitleg over de auto-verzekeringen. Wij huurden bij Hotelplan altijd een auto met navigatie systeem (zeer handig en aan te raden). In het navigatie systeem zit namelijk ook een gouden gids waarmee je motels en hotels kunt uitzoeken en zelfs plaatselijke restaurants kan uitzoeken! Verders hoef je geen motels te bespreken want die zijn er genoeg in usa. Motelketens zoals:

daysinn, motel6, quality inn, best western zijn bekende ketens, voor meer ketens:

http://www.hm-usa.com/motels01.html

• tamara

Ik zou inderdaad eens even kijken bij touroperaters. In die tijd van het jaar maakt het niet zoveel in prijs uit. De kans is groter dat zijn in de np nog een hotel kunnen regelen. Wij zijn zelf met NBBSreizen geweest. We hebben toen de western highlights gedaan. Voor een eerste keer vonden wij dat wel prettig, maar je bent dan wel aan een schema gebonden.

• ABS

Ik heb zo'n reisje twee jaar terug gedaan.

Auto in NL geregeld … vond ik makkelijker … en het is dacht ik ook goedkoper omdat je in NL bij bijvoorbeeld HERTZ een all-in tarief hebt en er dus in de USA geen extra verzekeringen en zo bovenop komen.

Motels/hotels reserveren hebben wij zelf niet gedaan … ook de route lag nog niet voor 100% vast. Hier en daar hebben we wel eens moeten doorrijden omdat een motel op onze route vol zat, maar dat hebben we slechts 2 keer meegemaakt.

Gewoon op de bonnefooi … en geen overnachtingen van te voren vastgelegd dus. We wilden wat dat betreft vrij zijn, maar wij zijn dan ook kilometervreters als het moet … sowieso dus al gewend dagelijks een flink aantal rij-uren te maken (=werk 9 a 10 uur per dag mag wettelijk immers … dus dat ben je gewend, een uurtje of wat extra rijden op vakantie daar lagen we dan ook niet van wakker).