New Orleans

• Hans

Hi allen,

Over 2 weken gaan we een rondreis door het ZO maken en zullen ook New Orleans aan doen. Heeft iemand tips met betrekking tot parkeren/bereiken(openbaar vervoer?) van het French quarter. Wat ik zo kon vinden is parkeren in garage's al snel $20 ++++. We overnachten niet in New Orleans dus zoek ik wel een “veilige” parkeergelegenheid.

Tips voor leuke, minder bekende, dingen om te doen zijn natuurlijk ook van harte welkom(grofweg in de driehoek Atlanta, New orleans en Memphis)

Groet

Hans

• tallie

Zeker doen, Great Smokey Mountains, Savannah, Beal Street.

hatolex

• Jeroen

Nashville vond ik leuk ('s avonds, de kroegen met live muziek aan (ik geloof ) Main Street).

En de Oak Alley Plantation in Louisiana is ook wel leuk om een keer zo'n oud plantation house te bekijken

• Loes

Wij parkeren altijd voor ongeveer 12 dollar. Op de Interstate 10 afslag Canal Street, deze bijna afrijden en dan linksom keren om meteen rechtsaf te slaan. Grote brede straat, volgens mij Decatur. Daar zijn een aantal grote parkeerplaatsen en het is midden in het centrum. En dan natuurlijk koffie en beignets bij cafe du Monde. Nog een maandje dan zit ik er ook weer!

Van mijn familie heb ik gehoord omdat de French Quarters nog niet over Katrina heen zijn, het Garden District ‘the place to be’ is.

Een swamptour is ook leuk en de Laura plantation. Jeroen schreef:

• Co

Komende vanuit de oostelijke richting naar New Orleans kom je langs Mobile. Daar ligt een slagschip, de USS Alabama. Dit schip is nu een museum en de moeite van bezichtigen waard.

De Gulfcoast is mooi maar nog wel gehavend door Katrina.

In Mississippi (en ook langs de Mississippi) liggen de plaatsen Natchez en Vicksburg. Deze hebben vele antebellum huizen en plantages. Ook militaire parken en musea over de Amerikaanse burgeroorlog.

Groeten,

Co