Auto in Los Angeles?

• ronald

Hoi,

In september gaan wij een rondreis maken van Los Angeles via een aantal national parken naar San Francisco.

We beginnen met een paar dagen in Los Angeles. Is het handig (of juist onhandig) om deze dagen een auto te huren in Los Angeles om bijv. naar Hollywood te gaan of kun je beter met openbaar vervoer / taxi rondreizen?

Groet,

Ronald

• Ada

Openbaar vervoer is niet geweldig, maar er rijdt op sommige stukken wel een soort metro. In het centrum is een busverbinding, maar alles lang niet zo goed als in Europa.

Het hangt er ook vanaf waar in LA je wilt gaan slapen.

Persoonlijk zou ik een auto huren.

• Harm

ik zou voor die paar centen lekker met de auto gaan dat is wel het vervoermiddel in Amerika

• Reny

Los Angeles is enorme grote stad. Het openbaar vervoer is ongunstig en ik vind (en met mij velen!) dat dat nu typisch een plaats is waar je NIET zonder auto kunt.

Reny

• Sjaak

Neem een auto, de afstanden zijn gigantisch. Ligt er natuurlijk ook aan wat je wil gaan zien in LA en omstreken…

• Mart

Een auto is absoluut onmisbaar in LA. Het is geen stad zoals wij die kennen (een centrum met wijken er omheen) maar meer een soort aaneenrijging van steden. Als je van de ene wijk naar de andere (bijv. van Hollywood naar Anaheim/Disneyland) wil dan moet je grote afstanden afleggen.

De eerste keer dat ik in LA kwam vond ik het niets, zó groot, onoverzichtelijk, wist niet waar ik het moest zoeken. Later heb ik de charme van de stad wel ontdekt.