Hallo allemaal,
wij lezen her en der niet echt goede berichten over het vliegen met Continental,
(slecht en weinig eten,weinig beenruimte) heeft iemand ervaring met Continental?
Wij vliegen 25-4 naar Houston vanef Amsterdam.
m.v.g. Lonneke&Marcel
Ben net terug van AMS-Houston - Texarkana en terug Memphis-Houston -Amsterdam.
Jouw vraag betreft de CA47 : prima voor elkaar.
Boeing 764,vriendelijke bemanning,goed zitten.
Zorg er voor dat je in Houston na landing richting Immigration hard doorloopt.
Want anders sta je lang te wachten.
Op Houston Airport wordt je als een gast behandeld.
Wellicht vlieg je door naar andere eindbestemming.
Geef dan je bagage na de douane meteen af ,en ga zelf zonder bagage met het treintje naar een andere terminal.
Er zijn altijd mensen in de buurt die je weg wijzen.
Houston is na immigration een hele relaxte manier in de US in te reizen.
En Continental is daar s'middags om 13.55 een prima start in.
Goede vlucht
Ik heb de vlucht Amsterdam - Houston vise versa de afgelopen paar jaar zeer regelmatig gemaakt. Helaas ook een aantal keren met Continental. Inderdaad helaas omdat het een duidelijk minder prettige ervaring is dan met de KLM.
De bemanning is vaak onvriendelijk, het eten is matig en er word zeer weinig drinken geserveerd tijdens de vlucht. Je kan er wel om vragen in de pantry, en dan krijg je het ook wel, maar niet van harte. Bij de KLM komen ze tijdens de vlucht diverse keren langs met water, sap en frisdrank en ook met snacks.
Ik zal je aanraden om zeer vroeg naar Schiphol te gaan om in te checken, want dat is een regelrechte ramp bij Continental (zeker vergeleken met KLM). De rijen voor de incheck balie zijn extreem lang. Op Houston is het verschil niet zo groot. Wel is het Continental personeel op Houston soms ronduit onbeschoft. Ik heb meegemaakt dat mijn zoon van 10 helemaal achterin het toestel werd geplaats en ik bijna helemaal voorin. Toen ik vroeg of we niet bij elkaar in de buurt konden zitten kreeg ik de opmerking “dan vlieg je toch niet”. Niet bepaald een toonbeeld voor de spreekwoordelijke amerikaanse vriendelijkheid en service gerichtheid.
Beenruimte maakt allemaal niet uit. Dat is bij de meeste maatschappijen gelijk.
Voordeel van Continental is het personal video scherm en de eigen keuze in film. Daar kan de KLM nog wat van leren.
De opmerking in een van de andere reacties over immigration op Houston (doorlopen om vooraan in de rij te staan) kan ik alleen maar beamen. Het kan extreem druk zijn op Houston en het kan voorkomen dat je soms wel meer dan een uur in de rij moet staan. Blijf geduldig, want je veranderd er toch niks aan. Blijf vooral ook vriendelijk tegen de immigration officer, want die hebben een broertje dood aan onvriendelijke mensen. De meeste zijn zelf wel vriendelijk maar er zitten er een paar tussen …
Ik spreek Marcel tegen. Onze ervaringen met Continental zijn juist over het algemeen beter, vriendelijker e.d. dan met KLM.
Eten was goed, service was heel attent op diverse vluchten. Niet alleen transatlantisch maar ook binnenlands.
Helaas zijn er bij de emigratie inderdaad vaak lange rijden, maar daar kan Continental niets aan doen.
Het is een enorm grote luchthaven, soms is het een eind lopen.
Geen problemen met Continental gehad. Wij zijn van Amsterdam naar Newark gevlogen en dat beviel goed. Eten in het vliegtuig vind ik bijna bij alle maatschappijen matig, maar goed ik zie het dan ook als overlevings pakketjes.
De tickets kan je gewoon zelf via de continental site aanschaffen en inchecken kan je 24 uur van te voren zodat je zelf je stoelen kan uitkiezen. Wellicht een tip voor Marcel! Suc6…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?