Vliegen met United airlines

• Patrick

In September gaan wij met z'n tweetjes een rondreis maken doorheen zuid-west Amerika. De vlucht is reeds geboekt en we vliegen met United Airlines van Brussel via Washington naar Los Angeles.

Er zit 2h10' tussen onze landing in Washington en het terug opstijgen naar Los Angeles.

Zijn er mensen die evaring hebben met vliegen naar Los Angeles met een tussenstop in Washington ?

Wordt men onmiddelijk ingescheckt van Brussel naar Los Angeles en moet de bagage niet opnieuw worden ingescheckt in Washington ? Gebeurt dit automatisch of moet men toch de bagage van de band nemen en opnieuw inchecken ?

Is 2uur en 10 minuten niet wat kort ? Wat als bvb. het vliegtuig vanuit Brussel naar Washington vertraging heeft en we te laat zijn voor de vlucht naar Los Angeles?

In de vliegtuigen van United Airlines heeft men blijkbaar verschillende mogelijkheden, economy of economy plus. First class is natuurlijk veel te duur.

Weet iemand hoe men eventueel kan reserveren voor economy plus en wat de kosten hiervoor zijn ? Is het de meerprijs waard ? Ik veronderstel dat de beenruimte wel wat meer zal zijn dan en vermits ik nogal groot ben is dit misschien handig.

Heeft men ook geen persoonlijk videotoestel in economy plus ?

Hopelijk zijn er mensen onder jullie die ons hierover wat uitleg kunnen geven.

Wij hebben namelijk niet zo veel ervaring met lange vliegtuigreizen en zeker niet met een overstap onderweg.

Zijn wel al eens naar Thailand en Sri Lanka gevlogen maar dat was telkens een rechtstreekse vlucht.

Alvast hartelijk bedankt voor jullie antwoorden

Patrick

• René

Op de site van de vliegtuigmaatschappij waar jullie mee vliegen staat informatie over hoe het gaat met je bagage als je doorvliegt naar bijvoorbeeld LAX.

Tevens kan je via die site kijken hoeveel een ticket kost in de klasse waar je het over hebt, je kan de tickets gewoon online boeken.

Op www.seatguru.com kan je beenruimte te checken en andere gemakken checken per maatschappij. Verder zou ik zeggen maak je niet te druk want je bent immers op vakantie, ben je te laat voor een conecting flight, dan neem je gewoon de eerst volgende die beschikbaar is, komt allemaal wel goed, suc6.

• Loes

Wij vliegen jaarlijks met United Airlines naar de USA met overstap in Washington. 2 uur en 10 minuten is inderdaad niet veel overstaptijd. Na de immigratie moet je bagage ophalen en zelf mee nemen door de douane. Daarna lever je die weer in zodat het naar je volgende bestemming gaat. Het is ons ook al eens gebeurd dat we de aansluiting hebben gemist. We werden dan op een veel latere vlucht waar plaats is geboekt. Het is ons wel gelukt om alsnog een eerdere vlucht te krijgen als stand-by dus het viel achteraf mee.

Economy plus heeft inderdaad meer beenruimte en een eigen videosysteem in de rugleuning van de stoel voor je. Je kan via internet economy plus kopen, ik weet niet precies hoeveel het kost dit jaar. Maar het is zeker de moeite waard die extra beenruimte.

• mai

Patrick,

WIj hebben sinds 2 jaar Economy-Plus! Absoluut de moeite waard!

Via de United-site onder het kopje services kun je je hiervoor aanmelden. Kost 349 dollar voor 1 jaar. Op al je United-vluchten word je dan automatisch in Ecomony-Plus gezet. Dit lidmaatschap is voor 1 reiziger + guest. Ik ben lid, mijn vriend is altijdmijn guest.

Je moet wel mileage-plus member zijn.

Dat is trouwens ook de moeite waard, na 3x intercontinentaal vliegen met United hebben we vorig jaar gratis (ok voor 5 euro p.p.) gevlogen van Denver naar hawaii en weer terug!!!

Mai

• annemiek

kan jij mij hier iets meer over vertellen, ben zelf ook milaege plus deelnemer en heb meerdere inter en continentale vluchten hierop geboekt.

boek jij dit rechtstreeks via de united side?

alvast bedankt