Show your card

• René

Ik heb zelf de kaart ook niet maar ik weet uit de praktijk dat wij tijdens onze usa reizen geld hadden kunnen besparen bij motelketens die je korting geven als je een AAA (ANWB) lidmaatschaps-kaart kon laten zien. Dat hadden wij niet, dus ook geen korting, da's jammer…dan denk ik voor die 15 eurotjes ben je lid van de anwb en kan je die korting dus ook opstrijken.

• René

Over welke kaart heb jij het dan Harm?

• Mike

Zoals gezegd, je kunt voor 15 euro per jaar lid worden. Dit heet de zogenaamde winkelpas. Hiermee krijg je ook korting in de ANWB-winkels zelf (dus de lidmaatschapsprijzen), alleen krijg je niet de autohulp e.d. Op je pasje staat dan wel het Show Your Card logo, waarmee je in Amerika weer het AAA-tarief voor een aantal zaken krijgt. (Let op verwar dit niet met het AARP-tarief, dat is voor oudere mensen).

Opzeggen voor oktober, dan ben je het jaar daarop geen lid meer.

Groetjes Linda.

• Mart

Bij motels vraag je gewoon naar de beste aanbieding van het moment. Of je vraagt naar het triple-A tarief wat jij wil. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daadwerkelijk een pasje moest laten zien.

Als ze korting geven (welke dan ook) betekent dat, dat ze nog kamers genoeg vrij hebben en ze graag voor een iets lager tarief verhuren.

• Harm

Ik gebruik over het algemeen de Rand Mc Nally. de kaarten van de AAA zijn beperkt ( erg plaatselijk) en niet grensoverschrijdend zodat je eerst weer een AAA op moet gaan zoeken. Wel krijg je er dikke boekwerken met adressen van de AAA. Als ex ANWB lid heb ik nog steeds een los show Your card kaartje. Maar als ik geen AAA korting kreeg dan kreeg ik dezelfde korting wel op een ander manier al was het maar internet korting.

• René

Hallo Harm, ik had het over de AAA kortingskaart en ik dacht dat je een andere kortingskaart gebruikte. Ik had het niet over wegenkaarten van de AAA. Ik zelf gebruik ook altijd de Rand mac Nally Road map. Deze koop ik bij een walmart vestiging, lekker goedkoop en alle walmart filialen van usa en canada staan er in opgesomd.

• Ceetje

Ja, en ik heb er heel erg moeten lachen! Wat moet je toch doen als je geen anwb kaart hebt oeioei?

• Ceetje

Mart schreef:

>

> Bij motels vraag je gewoon naar de beste aanbieding van het

> moment. Of je vraagt naar het triple-A tarief wat jij wil. Ik

> heb nog nooit meegemaakt dat ik daadwerkelijk een pasje moest

> laten zien.

> Als ze korting geven (welke dan ook) betekent dat, dat ze nog

> kamers genoeg vrij hebben en ze graag voor een iets lager

> tarief verhuren.

Mijn ervaringen met die anwb kaart in de V.S.: er staat geen “AAA” meer op en als ze er echt om vragen bij campings of motels: vergeet het dan maar. Je krijgt geen korting.Het “show your card” accepteren ze niet als AAA bewijs.