Oost USA/Canada, 26 April t/m 16 Mei

• Jeroen

Hallo,

Dit is het rondje wat we ongveer in gedachten hebben. Zoals je ziet zijn we een aantal keer in de buurt van Boston, omdat mijn zus daar woont.

Planning ongeveer:

26-4 Vertrek, aankomst Boston, naar Ashland, MA

27-4 Ashland en omgeving

28-4 Gloucester, Whalewatching, naar Portland, ME

29-4 naar White Mountains

30-4 White Mountains en terug naar Ashland

01-5 Rijden naar Niagara. 's avonds Niagara Falls

02-5 's morgens Falls, beetje in de buurt rond kijken en dan naar Toronto.

03-5 Toronto

04-5 Toronto naar Algonquin Provincial Park

05-5 Algonquin 's avonds richting Ottawa

06-5 Ottawa

07-5 Montreal

08-5 Montreal, richting Vermont

09-5 Burlington? Green Mountains?

10-5 Op tijd arriveren in Ashland, naar Boston

11-5 Boston

12-5 Rijden door Maine, richting Quebec City. Kust van Maine

13-5 Maine via Moosehead lake (weet niet of dit interessant is? Is er uberhaupt kans op Moose daar?), aankomst Quebec

14-5 Quebec

15-5 Via Colebrook, NH terug richting het zuiden

16-5 Overdag NH, 's avonds vertrek naar NL

17-5 Thuis

Het is een vrij druk programma denk ik, doch niet onrealistisch. Zit nu op ongeveer 4000 km in totaal, waarvan het stuk van Boston naar Niagara een groot deel is. Voor de rest verwacht ik een aantal dagen niet rijden en de rest tussen de 2 en 4 uur.

De reden dat we op 10 en 11 mei terug naar Boston gaan is vanwege het feit dat we dan nog op pad gaan met mijn zus + man. Op 30-4 droppen we mijn zus in Ashland (omdat ze moet werken de volgende dag )

Wat is jullie mening? Wat zouden we absoluut toe moeten voegen aan de trip (denk ook aan leuke stops onderweg) of zijn er plaatsen die jullie zouden overslaan? (Acadia NP in Maine slaan we over omdat we keuzes moeten maken…. is dit echt heel erg..?)

Ohja, het weer zou redelijk zijn rond die tijd, normaal gesproken. Iemand ervaring?

Ik hoor graag van jullie! Groeten,

Jeroen

• Jeroen

Niemand een mening over deze trip?

• Maria

Wat me opvalt is alleen maar snelweg. Het is realistisch als je het op die manier doet. Mijn ervaring is dat je ook eens naast de snelweg moet gaan rijden en je laten verrassen door de omgeving.

Afgelopen jaar een groot gedeelte van deze trip gedaan, Van Niagara naar Boston is stampen.Let op de grenscontrole kan wel 2 uur in beslag nemen.

Wij gingen van west naar oost op dat stuk en zijn voorbij Syracuse van de snelweg afgereden binnendoor naar de White Mountains.

Leuk is dat daar dan vele nederlandse plaatsen op die route liggen.

Het is een druk programma maar dat is de keuze.

Ik mis in Portsmouth bezoek aan de nederzetting van de pelgrimfathers.

Qua weer mag je nog op sneeuw en kou rekenen

In Tadoussac waar mijn vrouw woont begint het nu langzaam te dooien.

Er is meer als 2 meter sneeuw gevallen dus dat duurt nog wel even voor het weg is.

Wens je een prettige trip toe

van Edouard van het Canada p b

• Jeroen

Nou, knap copy-paste werk Maria

• Maria

Geen dank

• Jeroen

Maar goed, heeft er ook nog iemand een mening of suggestie die nog niet reeds genoemd zijn?

Thanks!

JEroen

• Petra/VS

Mijn mening heb je elders al gelezen ;).

• Jeroen

Klopt! Mijn dank daar voor ;-)