gehandicapten parkeerkaart

• bert

Ik gebruik regelmatig een rolstoel en ben in het bezit van een gehandicapten parkeerkaart, geldig in Nederland en veel andere europese landen.

Is deze kaart ook geldig in de Verenigde Staten?

Is dit niet het geval, hoe kom ik dan aan een wel geldige gehandicapten kaart?

• Christine

Hallo Bert,

Ik heb mijn gehandicaptenparkeerkaart ‘gewoon’gebruikt in Amerika. Geen problemen mee gehad. Mert die kaart mag je trouwens ook dat deel van de Grand Canyon in waar alleen de bussen rondrijden. Kun je heerlijk in je eigen tempo en stoppen waar je wil. Tenminste ook nog eens een mooi voordeel van die kaart!

Groetjes Christine (en veel plezier op reis)

• Hans

Kan Christine ook een antwoord geven op mijn vraag van 25 maart jl over toegankelijkheid van de Antelope Canyon met een rolstoel?

• Christine

Nee, sorry Hans, daar ben ik niet geweest. Veel gezien maar nog lang niet alles.

Groeten Christine

• René

Antelope Canyon is helaas niet geschik voor rolstoelgebruikers. De bodem bestaat uit zacht zand en de canyon zelf is te smal en bochtig om hier met een rolstoel doorheen te kunnen rijden. Ook is er sprake van “tweerichtingverkeer” d.w.z. dat je aan het eind van de canyon rechtsomkeert maakt om dezelfde route weer terug te lopen. Hierdoor zou passeren met een rolstoel extra lastig worden. Helaas maar het is niet anders. Gelukkig blijft er nog genoeg moois over om te bekijken.