stoelreservering klm

• kees

Wij vliegen eind mei naar de V.S met de KLM. Nu heb ik van de reisorganisatie een code gekregen waarmee ik de vliegreservering kan bekijken, de tickets komen dus pas vlak voor vertrek. Nu zie ik niet of er stoelen gereserveerd zijn en ik heb gehoord dat dit wel eens problemen kan geven bij de KLM. Weet iemand hier meer over? En hoe kan ik checken of ze wel gereserveerd zijn?

• Fr@ncis

Tegenwoordig krijg je geen tickets meer, maar reis je op een electronisch ticket. Je krijgt dus een ticketnummer, het zogenaamde e-ticketnummer.

Bij de KLM bestaat dit uit 13 cijfers, beginnend met 074….. (of 012….als je bij North West Airlines hebt geboekt)

Een reisbureau kan stoelen voor je reserveren, maar dit is nooit een garantie. Het is een verzoek aan de maatschappij, maar je hebt er geen recht op.

Ik raad je aan om via internet in te checken, dit kan vanaf 30 uur voor vertrek. Dan kun je ook zelf je stoelen wijzigen. Er zal een aantal stoelen gereserveerd zijn, waarschijnlijk ook die van jou (als het reisbureau dat heeft gedaan voor je), maar uit wat nog over is heb je de keus om ze zelf te wijzigen.

Via internet inchecken is heel gemakkelijk, en voor de VS moet je veel informatie geven, dat kun je op je gemak thuis doen. Paspoortgegevens en het volledige adres van waar je naar toe gaat.

Op Schiphol hoef je dan alleen nog maar met je thuis geprinte instapkaart naar de “drop-off” balie te gaan om je bagage te laten labelen.

Veel succes en goede reis!!

Fr@ncis.

• Peter W

>..stoelen gereserveerd zijn? en ik heb gehoord dat dit wel eens problemen kan geven bij de KLM.

Stoelen kan je reserveren bij degeen die de provisie voor je tickets berekent (incasseert), vanaf 90 dagen voor de terugvlucht. Voor die tijd kunnen ze het filen als wens.(aisle of window).

Vanaf 24 uur (geen 30 naar de US) voor de vlucht kan je Internet inchecken maar dan zijn er niet veel stoelen meer vrij. Zeker niet met meerdere naast elkaar.