Aantal stuks bagage

• marjolein

Hoeveel stuks bagage mag je meenemen met Delta. Wij vliegen van Dusseldorf naar Washington DC, 2 dagen later naar Salt Lake City. Ik heb op de site van Delta gelezen 2 stuks pp van max 22.5 kg, maar kom op forum andere info tegen.

Je zou moeten bijbetalen voor 2e koffer op binnenlandse vlucht??

Wie weet hier meer over.

• Antony

Da's 90 kg met z'n tweeen. Neem je aardappels mee?

• Harm

Op de internationale vluchten is het toegestaan 2 stuks bagage mee te nemen met een bepaald gewicht. Als je naar een bestemming in Amerika vliegt en je maakt een overstap of een stop over dan is het dit aantal geen probleem. Op de normale binnenlandse lijnvluchten is het aantal koffers om mee te nemen soms beperkt tot 1 zodat als je moet bijbetalen als je twee koffers wilt meenemen tijdens een binnenlandse vlucht.

• Inge (Zld)

Klopt helemaal. 2 stuks bagage per persoon en dan nog handbagage bij Delta.

Let er op dat elke koffer maximaal 22,5 kilo mag wegen. Wijk hier niet vanaf, anders kost het je minimaal 50 dollar per koffer.

Wij hadden de heenreis 2 koffers mee, waarvan 1 gevuld en 1 leeg. In de lege koffer zaten nog 2 lege weekendtassen.

Op terugkomst zaten alle 2 de koffers en de 2 tassen propvol. We hebben zelfs nog een extra tas gekocht voor de handbagage. :-)

Wel moesten we bij het inchecken wat spul van de ene naar de andere koffer overbrengen, anders moesten we een boete betalen (was 1 kilo teveel in 1 koffer).

Totaal hadden we meer dan 100 kilo mee terug genomen, haha. Leve de dollar!

• Antony

Meer dan 100 kg? Ook aardappels gekocht?

Met z'n tweeen kwamen we aan totaal circa 45 kg met daarin de bagage voor 2 maanden: complete kampeeruitrusting met slaapzakken, luchtbedden, kookspullen, bergschoenen, etc.

• René

Jij lust zeker geen aardappelen :)

• Inge (Zld)

Als je veel kleding koopt, veel schoenen, 2 motorhelmen en nog een wat zooi, dan zit je zo op de 45 kilo per man.

Als je 100 kilo mag benutten, dan laat ik me dat geen 2x zeggen. Liever had ik nog meer meegenomen, maarja was nu al flink over de 175 euro pp heen, dus wilde niet nog meer risico lopen… :-)

• Marianne

Vooral zorgen dat van het meeste wat je koopt de kaartjes af zijn. Het liefst kleding gewoon een keer dragen en wassen. Wij gaan over twee weken en we verheugen ons al vooral op de outlets. Ik neem zo min mogelijk mee op de heenreis. Zelfs geen handtas! Ik neem wel een tijdelijk katoenen tasje of zo. In m'n toilettas doe ik alleen wat minitjes voor de eerste dagen. Op de terugweg lijkt het dan net of het allemaal spullen zijn die ik al jaren heb. De bonnetjes en de kaartjes stop ik in een grote envelop en verstuur ik per post. Héél schijnheilig doe ik dan nog wat spullen in de koffer die nieuw zijn en waar de kaartjes nog wel aanzitten. De goedkoopste dingen wel te verstaan. Ik verheug me vooral op de aanschaf van een paar mooie nieuwe handtassen.

Op het moment schijnen ze bij de douane echt flink te controleren dus voorzichtigheid is zeker geboden. Vooral op electronice zijn ze heel alert. Maar dat interesseert me toch niet.

Normaal ben ik niet zo'n shopper maar daar word ik op een of andere manier héél hebberig! En nog heb ik achteraf altijd spijt dat ik niet nog meer heb gekocht. Heb me dit keer voorgenomen om me vooral niet af te laten remmen.

• marjolein

We gaan met z'n 4-en, 2 volw en 2 kinderen, dus kilo's kunnen we genoeg meenemen maar omdat we 2 nachten in Washington blijven, is het probleem volgens mij het aantal koffers op de vlucht naar Salt Lake City. Geldt deze vlucht dan als binnenlandse vlucht of is het een stopover.

• Ceetje

marjolein schreef:

>

> We gaan met z'n 4-en, 2 volw en 2 kinderen, dus kilo's kunnen

> we genoeg meenemen maar omdat we 2 nachten in Washington

> blijven, is het probleem volgens mij het aantal koffers op

> de vlucht naar Salt Lake City. Geldt deze vlucht dan als

> binnenlandse vlucht of is het een stopover.

Ik ben bang dat dat gezien wordt als een binnenlandse vlucht. Je verblijft immers 2 nachten in Washington.