Rondreis Denver

• Mary

We vertrekken 30 april naar Denver en willen dan met een camper onderstaande route gaan rijden.

We zijn al eerder in Amerika geweest en hebben toen een rondreis gemaakt vanuit L.A. naar San Francisco, dus parken zoals Zion, Grand Canyon hebben we al gezien. We willen nu wat andere parken en natuurlijk Yellowstone bezoeken.

Graag jullie opmerkingen en eventuele aanvullingen van mooie plekjes die ik vergeten ben. Alvast mijn dank voor jullie hulp.

30 april aankomst Denver

1 mei ophalen camper en alvast richting Moab rijden

2 mei Moab Canyonlands

3 mei Moab Arches

4 mei Monument Valley

5 mei Monument Valley

6 mei Bryce

7 mei Bryce

8 mei Capitol Reef

9 mei Salt Lake City

10 mei Grand Teton

11 mei Grand Teton

12 mei Yellowstone

13 mei Yellowstone

14 mei Yellowstone

15 mei Yellowstone

16 mei Jackson

17 mei Flaming George Dam

18 mei Dinosaur NP.

19 mei Estes Park

20 mei Rocky Mountains NP

21 mei Rocky Mountains NP

22 mei Reserve dag

23 mei inleveren camper en vertrek naar Amsterdam

• Inge (Zld)

Mooie reis! Ik heb soortgelijke reis afgelopen september/oktober gemaakt. Zelf vind ik Monument valley leuk voor 1 dag, niet 2 dus.

Rocky mountains NP vond ik zelf een wat minder park (vergeleken met de rest). Ik zelf zou dan alleen 1 dag Rocky mountains doen en 1 dag estes park. Dan heb je nu dus bij elkaar 2 dagen over.

Ikzelf vind Zion leuker en mooier als Bryce, maar dat is geheel persoonlijk. Ik neem dat je hier al bent geweest in je vorige reis?

Misschien dat je nog een paar dagen kan inlassen en dat je dan richting Rapid City gaat, daar heb je in de buurt nog Devils Tower, Mount Rushmore, badlands, black hills etc… Erg mooie omgeving!

Als je interesse hebt, dan kun je op onze site foto's en de route vinden: http://www.imol.nl/usa/

• Loek

Je zou die reserve dag ook kunnen gebruiken om de stad Denver te bekijken. Downtown Denver heeft een lange winkelstraat, 16th Street Mall, waar je wel een uur of meer zoet kun brengen. Je kunt de State Capitol bezoeken, het Molly Brown House, de Denver Mint (vooruit bespreken). Als je even naar de bovenste verdieping van de Denver Library loopt, zie je daar de tafel waaraan de G8 heeft vergadert. Op zich niet zo bijzonder, maar de namen van de personen die aan die tafel zaten staan erop en dus ook die van Win Kok die destijds de voorzitter was van de Europese Unie. Je kunt die avond dan eten bij hetzelfde restaurant waar de G8 destijds hun maaltijd nuttigden in “The Fort” waar voornamelijk Bison en WIld op het menu staat. Iets verder van het centrum gelegen vind je de Denver Zoo, Museum of Natural History en het daarbij horende IMAX theater.

Op deze link heb ik het een en ander geschreven voor bezoekers van Denver: http://www.loekvanhelden.com/denver.html

• Mary

Bedankt voor jullie reactie's, in Monument Valley verblijven we 1 dag, dan hebben we weer een dag over, en als het weer tegenvalt in Yellowstone, we zijn daar al half mei, dan verblijven we daar ook wat minder dagen en kunnen we de parken in de buurt van Rapid City nog bezoeken en de laatste dag bewaren voor een bezoek aan Denver.