electrische apparatuur

• Bushmaster

Topic starter wil amerikaanse machine in nederland gebruiken,

dan heeft ze volgens mij een 230volt naar 110volt omvormer nodig, zoals hier te koop:

http://www.omvormer.net/nl/dept_14.html

• Harm

Een keuken machine heeft meestal een behoorlijk vermogen nodig maar hoe groter het vermogen hoe groter en zwaarder de omvormer( transformator) en dan heb ja naast je mooie keuken machine een oerlelijke omvormer staan. Het verhaal van 110v 220v gaat alleen op voor de lichte apparatuur zoals telefoon oplader maar niet voor huishoudmachines oventjes etc. deze zijn alleen met behulp van een transformator aangesloten worden. Als je oud genoeg bent en de tijd meegemaakt hebt dat Nederland omschakelde van 110v naar 220 V heb je misschien nog een z.g. verhuis trafo op zolder liggen.

• Martin E. van Doornik

Denk eraan dat de Amerikaanse stekkers twee staande platte pennen heeft, er bestaat niet eens randaarde, al ben ik negen keer in the USA geweest.

• Loek

Martin E. van Doornik schreef:

>

> Denk eraan dat de Amerikaanse stekkers twee staande platte

> pennen heeft, er bestaat niet eens randaarde, al ben ik negen

> keer in the USA geweest.

Dan heb je niet goed opgelet want je hebt wel randaarde stekkers in de US. Het zijn driepolige stekkers en zeker bij zwaardere apparaten zitten dit soort stekkers. Let maar eens op de stopcontacten in de US, die hebben drie gaten. Twee platte en een ronde. Die ronde is geaard.

• mai

Nicolette, hoi!

Misschien een beetje een late reactie, maar toch…

Ik heb 3 jaar geleden in de VS een zachtroze Kitchenaid gekocht. Ben echt dolblij met dat ding, scheelt echt 100% daar kopen of hier! Ik gebruik 'm superveel, en hij doet het prima!

Denk ook aan je opzetstukken als citruspers (superding!!!!), gehaktmolen, pastamaker, etc.

Tip is om voor de Kitchenaid te kijken in een outlet mall, ik ben goede vriendjes met prime outlets en tanger outlets op respectievelijk primeoutlets.com en tangeroutlet.com. Daar hebben ze keukenwinkels die die dingen verkopen, voor minder dan bijvoorbeeld target.

Mijn handige vriendje heeft in onze keuken een Amerikaans stopcontact ingebouwd, wat vervolgens onder het kastje in een omvormer zit, zodat je die lelijke omvormer (echt een groot ding…) niet op de aanrecht hebt staan. Ik gebruik dat stopcontact nu ook voor m'n DS en Ipod. (en hij voor z'n Iphone…)

• Nicolette Giesen

Hoi allemaal

Heel erg bedankt voor jullie reacties en goeie tips. Ik ben al een stuk wijzer geworden.

Ik ga er even goed over nadenken hoe ik dat ga aanpakken voordat ik zo'n mooie machine in de States ga kopen.