electrische apparatuur

• Nicolette Giesen

Hallo

Ik wil in Amerika een keukenapparaat kopen, maar wie kan mij vertellen hoe het zit met de voltage van de amerikaanse apparatuur.

Ik weet dat het anders is dan in Nederland, is er ook iets aan te doen zodat het ook in Nederland gebruikt kan worden?

Is er iemand die mij kan adviseren.

Alvast bedankt,

Nicolette Giesen

• tallie

Als er een voltage switch op zit wel, anders niet.

hatolex

• tallie

Maar wat verkopen ze daar dat ze hier niet verkopen.

hatolex

• Harm

Amerikaanse apparatuur is goed in Nederland te gebruiken, je zal alleen een apparaat nodig hebben dat de spanning van220V naar de voor Amerikaanse apparaten geschikte 110V transformeert. Dit zijn afhankelijk van het te leveren vermogen geen handige apparaten.

http://www.omvormers.info/assets/s2dmain.html?http://www.omvormers.info/?gclid=CJ7_gq7JtZICFQGX1AodRi-_RA

• Inge (Zld)

Kijk gewoon even op het etiket van het apparaat, want veel apparatuur tegenwoordig is te gebruiken voor zowel 110 als 220v. Als dit zo is, dan hoef je alleen een andere stekker uiteinde te kopen, deze kosten maar een paar euro.

Is dit niet zo, dan moet je inderdaad een omvormer kopen. Deze zijn meestal een paar tientjes.

• Nicolette Giesen

Hallo

Ik wil een kitchenaid keukenmachine kopen is de VS. Het apparaat is in Nederland ook te koop, alleen ongeveer 300 euro duurder. Dus dan wordt het heel aantrekkelijk om hem in de VS te kopen. Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn qua voltage.

• Nicolette Giesen

Hallo Harm

Alvast bedankt voor je reactie.

Als ik een omvormer koop voor bv een amerikaanse keukenmachine, zal deze dan geen kracht verlies hebben?

groeten Nicolette

• Nicolette Giesen

Hallo

Heb geen flauw idee of er een voltage switch opzit. Ik ben op zoek naar een amerikaanse keukenmachine (kitchenaid), in de Nederlandse winkels kunnen (of willen) ze me niet helpen.

Ik ga in ieder geval eens verder informeren over die switch.

Bedankt voor je info.

groeten Nicolette

• Nicolette Giesen

Ik ga het apparaat eens goed in de winkel bekijken.

bedankt voor de tip.

groeten Nicolette

• Antony

Je moet dus lijken voor een omvormer oftewel transformator van 110 naar 220 Volt. Informeer eens bij Conrads. Of tik een oude op de kop in Den Haag. Dat had vroeger een electriciteitsnet van 110 V, dus die ouwe trafo's zullen daar nog wel rondzwerven.