Bagageverzekering

• marina

In verband met onze rondreis door Zuidwest Amerika in September heb ik de volgende vraag.

Is het aangeraden van een extra verzekering te nemen op de bagage, dus eventueel diefstal of verlies.

Daar we naar Los Angeles vliegen met een tussenstop in Washington kan het natuurlijk altijd dat de bagage verloren gaat.( Met een tussenstop weet je nooit )

We reizen rond met een huurwagen, dus je weet nooit dat de bagage wordt gestolen. Is het die meerkost waard? want het gaat toch weeral over een extra som.

Graag uw ervaringen.

Alvast bedankt

• Peter H.

Ik weet niet wat voor een reisverzekering je hebt. Kijk daarin voor wat je bent gedekt. Maar normaal gesproken in het verliezen van de bagage verzekerd tegen een bepaald bedag.

• Harm

Als je een tussenstop hebt dan blijft jouw bagage gewoon in het vliegtuig en komt er pas uit als jij ook het vliegtuig verlaat. Als je moet overstappen moet je je koffer zelf opnieuw inchecken dus ook hier kan er niets mis gaan verder zou ik geen echt waardevolle spullen in de bagage doen.

Of het de meerkosten waard is weet je pas als je bestolen bent als er van jou niets gestolen word is het zijn geld natuurlijk niet waard, maar dat is het risico dat je neemt.

• Bimmer E46

Waardevolle spullen in je handbagage mee en daarnaast heel weinig aan kleding meenemen. Kleding is in amerika al goedkoop en nu met de gunstige dollar al helemaal. Wel zorgen dat je genoeg koffers of tassen hebt voor de reis terug ;-)

• Peter W

>Als je een tussenstop hebt dan blijft jouw bagage gewoon in het vliegtuig en komt er pas uit als jij ook het vliegtuig verlaat.

Bij de 1e landing in de USA gaat iedereen door de immigratie en daarna met zijn bagage door de douane. Er blijft niets of niemand in het vliegtuig.

Wij sloten nooit een reisverzekering af en hebben ook nooit een probleem gehad. MAAR onze ziektekosten verzekering doet/deed altijd wel een alarmcentrale functie (ook nooit nodig gehad).

• marie

met een reisverzekering is je bagage tot een bepaald bedrag vergoedt, dit verschilt per maatschappij. Mocht je koffer niet goed mee komen vanuit nederland is er per dag een vergoeding beschikbaar totdat je je koffer weer hebt. Met die vergoeding kan je dan kleding en verzorgingsmiddelen kopen die je later kan declareren(aankoopbonnen goed bewaren)

wij verdelen de bagage altijd over 2 koffers, de eerste dagen kom je dan wel door.

• René

Nog nooit een reisverzekering afgesloten? Jij durft! Een reisverzekering gaat iets verder dan alleen de bagage. Wel eens nagedacht over wat bijv. de kosten zijn bij een onverhoopt overlijden in het buitenland. Een zorgpolis dekt lang niet alles hoor.

En wat zijn nou een paar tientjes premie op een vakantiebudget……… Volgens mij een verkeerde besparing.

• Mike

Bij een goede reisverzekering is verlies/diefstal van bagage. Kijk alleen naar voor welk bedrag je bagage e.d. verzekerd is. Misschien wil je een wat luxere, zodat er een hoger bedrag verzekerd is.

Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering en dat is erg handig.

Wij hebben goede ervaring met de postbank en die is een van de goedkopere. Extra werelddekking en/of wintersport is zo bijverzekerd.

Deze verzekering zou ik altijd afsluiten, je weet maar nooit.

Waar wij vooral ook op letten is of medische kosten tegen kostprijs zijn gedekt en niet voor een bepaald bedrag. Dan weet je zeker dat het altijd vergoed wordt, mocht je medische behandeling nodig hebben.

Gr. Linda.

• Martin E. van Doornik

Ik laat me altijd bij de ANWB verzekeren, nooit problemen mee gehad. In 2006 heb ik mijn tasje met gereedschap (ik was op fietsvakantie door Italië) verloren. Naar ‘il polizia’ gegaan, een kopie van het procesverbaal mee naar de ANWB en daar kreeg ik de schade uitgekeerd tegen nieuwwaarde! Wel kocht ik direct na het verlies nieuwe gereedschap, want wat als je de volgende dag een lekke band kreeg?

Wel de “werelddekking” in je polis aangeven, als je naar Amerika gaat.