Noord-Amerika Best of the West

• Linda

Beste,

Ik heb een vraag over de navigatie in amerikaanse auto's, wij gaan in september naar LA, we huren daar een auto en rijden dan van LA naar San Francisco naar Las Vegas en weer terug naar LA. Zit er een aansluiting voor de oplader van je Tom Tom in de amerikaanse auto? Of kun je dan beter een auto met GPS nemen? Of is dit misschien helemaal niet nodig. We zitten nog te twijfelen over wat te doen.

Alvast bedankt voor het antwoorden.

• Cees

In USA auto's zit dezelfde aanstekeraansluiting als in Europese auto's.

De boordspanning is ook net als hier 12 volt.

Mijn TomTom werkt er perfect op. :-)

• Ada

De Tom-tom werkt gewoon via de sigarettenaansteker.

Alleen moet je wel voor amerikaanse kaarten zorgen….

• Linda

Bedankt, hoe kun je dan nog het beste aan zo'n kaartje komen? Moet je dat bestellen via tomtom.nl ofzo? En hoe duur kost dit ongeveer?

Thanks

• Cees

Ik heb de totale USA en Canada kaarten gedownload vanaf de TomTom site.

Het is echter ook mogelijk om een bepaald deel van de USA kaart te downloaden.

De totale USA / Canada kaart kost 69,95

Het Western gedeelte kost 39,95

Kijk maar bij www.tomtom.nl

• Peter H.

Linda, de wegen in Amerika zijn goed aangegeven, ik heb dit alles gereden zonder Tomtom, zelfs zonder een kaart te raadplegen.

• Cees

Peter,

Ik heb ook jarenlang de USA zonder navigatie gedaan.

Gewoon, net als jij, ouderwets, met de kaart op schoot.

Als je niet beter weet is dat inderdaad best te doen.

Totdat ik op een keer, ongeveer 10 jaar geleden, (via een upgrade) een huurauto kreeg waar navigatie inzat.

Geloof me beste Peter, daarna wil je niet meer zonder. (probeer het maar eens)

Heb sindsdien altijd een auto met navigatie gehuurd.

Vooral in de wat grotere steden ideaal.

Nu die dingen zo ongeveer per maand goedkoper worden is aanschaf van een eigen systeem op termijn goedkoper dan huren, dus sinds vorig jaar rijd ik met eigen TomTom

Een kaart is trouwens, (dat geef ik toe) voor het totaaloverzicht, nog steeds onmisbaar.

Maar je koopt bij de eerste Wal mart voor $ 5 een Rand-Mc.Nally en je bent klaar.

• johan

hallo Linda,

Ik heb eventueel nog TomTom met de kaart van de USA en Canada, deze kan je wel overnemen als je interesse hebt?

Ik hoor het wel van je.

Groeten,

Johan

• Linda

Helaas Johan, We hebben net via tomtom.nl al een kaart van USA besteld.

Toch bedankt voor de moeite.

Groetjes Linda