aangekomen of afgevallen?

• ronell

Wat ik me afvraag( en nieuwsgierig) als ik al die reisverhalen lees, is hoeveel mensen aankomen of afvallen als ze elke keer van die giga porties eten en de vele hamburgers e.d. Nu weet ik wel dat je dat in eigen hand hebt maar toch ben ik wel benieuwd. Wij gaan zelf 4 weken (aug/sept.) en zijn gek op eten dus dan weet ik wat me te wachten staat. hahaha. Als iemand nog leuke eettips

( adressen) heeft dan zijn die van harte welkom. Wij doen de “parken-route” en Las Vegas.

• Peter H.

De porties in Amerika zijn vaak enorm. Hou daar rekening mee en bestel niet te veel. Dat scheelt ook weer in je portemonnee. Nog een tip. In veel restaurants kun je voor 17.00 uur eten tegen een lagere prijs.

• jona

Red Lobster als je van kreeft etc houd.En Famous Daves BBQ restaurant, even googelen en je vind locaties.

En Mexicaans bij bijvoorbeeld Taco Bell.

• Hetty

Wij hebben echt niet op een calorietje of 2 gekeken met onze laatste reis ( begin deze maand) hoewel ik wel bang was dat er wat bijop gekomen was, maar dat was niet het geval. Vergeet niet dat je ook veel loopt, en beweegt tijdens een vakantie. 1 tip qua eettentje, als je vanuit LV daar het noorden rijd richting bv Zion of Bryce Canyon kom je door een plaatsje genaamd Hatch. Hier zit aan de rechterkant een restaurantje/winkeltje waar je lekker een homecooked maaltijd kunt eten. Wij hebben er eens ontbeten. Erg aardige mensen daar.

• Etti

Je hoeft natuurlijk ook niet iedere dag aan de hamburger. In veel plaatsen heb je als je even zoekt ook wel een Thai of Chinees zitten. En inderdaad, als je een pizza besteld neem er dan 1 (meestal krijg je die ook nog niet op), en als je frietjes besteld is 1 portie ook echt genoeg. Wij haalden trouwens in de megamalls altijd fruit, mueslirepen, en andere gezonde dingen voor onderweg. Als je dan een beetje honger hebt hoef je niet meteen te stoppen voor een vette hap.

• Cees

Ik begrijp niet goed waar de gedachte vandaan komt dat in de USA alleen hamburgers te eten zijn.

En om iets anders dan hamburgers te eten hoef je ook echt niet uit te wijken naar de chinees of de thai.

Keuze in overvloed !!

Voor wat betreft de portie's, dat heb je (net als thuis) in eigen hand.

Denk hierbij bv eens aan het seniorenmenu. (daar hoef je echt geen 65 voor te zijn)

• Susan mv Judith en Anouk

Wij hebben net weer een rondreisje gemaakt door het oosten van USA en we hebben geen hamburger gegeten hoor!

Wat dacht je van Saladworks, Subway, Fridays, Applebee's, Texas Road House. Zeker bij de laatste 3 kun je heerlijk eten zonder dat je er patat bij eet. Zo had ik bij Applebee's een heerlijk stuk zalm met rijst en verse groente.

Ok, ik geef toe een salade van saladworks die ik vorig jaar nog niet opkreeg krijg ik nu met gemak op.

• Antony

Ga jij maar naar Smorgy's, de restaurantketen die het motto haneert: “Eat as much as you can!” voor een en dezelfde prijs.

Veel duurdere hotels kan je binnenstappen voor het buffet-diner, waar je jezelf kan bedienen en waar eten overgaat in je ongans volvreten. En ben je dan nog niet ontploft of opengebarsten, dan vraag je de “doggy-bag” oftewel de meeneem-doos.

• mai

Ronell,

Wij bestellen meestal met z'n 2-en 1 voorgerecht en dan ieder een hoofdgerecht. Je hebt vaak de keuze uit frietjes of een aardappel of rijst.

Verder kan ik zeer aanraden:

PF Chang's

Red Lobster

In Vegas natuurlijk de bufetten!

Enjoy!

• Truus

Tja…. Amerika is het land van de grote verleiding, zeker voor een Burger King liefhebber als ik zelf ben. Vorig jaar zijn wij ruim vier weken naar het Westen geweest en in juni staan de Rockies op ons programma.

Voor ons helpt het heel goed om gewoon te eten waar we zin in hebben, veel te wandelen en af en toe een “balansdagje” in te lassen. Makkelijk genoeg, want in veel hotels heb je een magnetron op de kamer, of kun je er een gebruiken in de lobby. Low-fat of low-calorie meals zijn overal te koop in de supermarkt of je koopt een lekkere salad (die je vaak ook zelf kunt samenstellen).

Op deze manier was ik vorig jaar maar een halve kilo aangekomen (en ik ben er zo eentje met levenslang…)

Veel plezier in Amerika en geniet van al het moois daar!!!!