cactussen

• Marja V

Hallo,

Ik vroeg me af waar je nu de mooiste en grootste cactussen kan zien.

We rijden in de buurt van palm spring richting sedona. Wie helpt me.

Alvast bedankt.

Marja

• Peter H.

De hele staat Arizona staat bekend als de cactus staat. Als je rijdt van San Diego naar Tucson in Arizona passeer je duizenden reuze cactussen. Maar het wordt op den duur wel eentonig.

• Ada

In de buurt van Phoenix en ten zuiden daarvan zie je de grote Saquaro-cactussen.

• Antony

In Organ Pipes Ntl Park heb je de grote Lucky Luck cactussen. Die met de “armen”. En niet zo ver daarvandaan heb je Yoshua Tree Ntl Park, ook schitterend.

• tallie

Inclusief de kogelgaten………………..

hatolex

• Ada

Yoshua Tree NP (bij Palm Springs) ligt niet dichtbij maar vrij ver van Organ Pipe af.

Anthony bedoelt waarschijnlijk Saguaro NP bij Tucson….Daar staan heel veel Saguaro cactussen.

• Antony

Organ Pipes ligt tegen de Mexicaanse grens. Er is een grensovergang met een supermarket en een motel. Je kan er door afgelegen terrein over onverharde wegen een trail rijden evenwijdig aan de grens. Het is er heel gemakkelijk om even het roestige prikkeldraad over te stappen en dan sta je in Mexico.

En er staan honderdduizenden saguaros. Heb tussen die dingen en tussen de vele andere cactussen m'n tentje geplaatst. En in februari was dat bar koud. De Indianendeken uit het de supermarket heb ik nog altijd.

• marjorie

Heel amerika is 1 grote cactus.:D

• jaap

Marjorie,

bedankt voor je, wederom, geweldige bijdrage.

Jaap

• Marja V

Allemaal weer bedankt voor jullie tips. Jullie zijn top..