Wat betekent het nou? (Hertz)

• Stella

Ik komen hier regelmatig topics voorbij over autohuur. Ik heb via de zoekmachine gezocht om te voorkomen dat ik niet iets dubbel vraag, dus mocht dat wel het geval zijn, excuses bij voorbaat.

Eerder vroeg ik al eens (in een ander topic) of alles er nu echt bij zat (qua vezekering) als ik een autohuur bij Hertz (met ANWB-korting). Ik wil namelijk 2 weken een auto huren in California. Er staat bij dat de huur “fully inclusive” is. Iemand hier gaf toen aan dat dit alles is, maar als ik kijk bij reisorganisaties (zoals de Jong Intra) dan staat daarbij dat het Hertz tarief Fully inclusive de minste is. Je hebt er bovenop nog All Inclusive. De meerwaarde? AAO en FPO!

Ik heb dus gezocht maar weet niet wat die termen betekenen. Gisteren stond in de AD ook al een stuk over autohuren en dat je moet uitkijken of alles er wel bij zit, vandaar dat ik hier ook maar de vraag stel.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Want de website van hertz is niet zo duidelijk. Wat is AAO en FPO? En heb ik het nodig?

Alvast dank

• eric

Stella ,

de diverse kreten bij de verhuurders kunnen onderling verschillen , wat bij de een all inclusive is , is bij de ander weer full , etc.

Hieronder wat meer info over de diverse verzekeringen"…

Gr.Eric

http://www.ericencarin.nl

CDW/LDW

Wanneer je een auto huurt, dan is de verzekering altijd bij de prijs ingegrepen. Deze standaard verzekering is echter onvoldoende. Het afsluiten van een aanvullende CDW (Collision Damage Waiver) of LDW (Los Damage Waiver) verzekering is noodzakelijk (naar mijn mening). Deze verzekering kan worden vergeleken met een Nederlandse casco verzekering. Wanneer je deze verzekering niet hebt dan ben je verantwoordelijk voor schade aan de auto en dat kan een dure aangelegenheid worden. Wanneer bv de huurauto wordt gestolen of je rijdt hem zelf in puin dan ben jij verantwoordelijk wanneer je geen CDW/LDW verzekering hebt.

LIS/ALI

De LIS (Liabillity Insurance Supplement) of ALI (Addintional Liabillity Insurance) is een soort van WA verzekering. LIS dekt de schade en letsel die anderen oplopen door jouw toedoen. Bij de standaard verzekering van de auto is al een WA verzekering inbegrepen. Deze kan echter vaak onvoldoende zijn en met een LIS verzekering wordt de dekking verhoogd tot USD 1.000.000. Wanneer door jouw toedoen iemand bv een whiplash oploopt dan kan het slachtoffer een schadevergoeding eisen. Dit soort zaken wordt door de LIS verzekerd.

Ik neem de verzekering altijd erbij, maar of het nu echt nodig is?? Het is namelijk niet waarschijnlijk dat een Amerikaanse advocaat een civiel rechtelijke procedure zal aanspannen tegen een Nederlander. Alleen wanneer je stinkend rijk bent, dan bestaat die mogelijkheid.

Overige

Er bestaan nog een aantal andere verzekeringen maar die zijn meestal overbodig wanneer je een reisverzekering hebt. Een voorbeeld daarvan is de PAI (Personal Accident Insurance).

• Cees

Eric z'n verhaal is duidelijk en redelijk compleet.

FPO is geen verzekering.

FPO betekent: fuel purchase option.

Oftewel, met fpo mag je je auto inleveren met een lege tank en zonder fpo moet je je auto inleveren met een volle tank.

In het algemeen is zelf tanken goedkoper dan fpo

De term AAO ken ik niet, maar het zou betrekking kunnen hebben op het meeverzekeren van meerdere bestuurders.

Dat zit namelijk (samen met fpo) ook altijd in de meest uitgebreide vorm van autohuur

• eric

Ter verduidelijking : het is niet mijn verhaal , maar “gestolen” van de site van

HM USA travel guide…..daar horen de credits…

Eric

• Bushmaster

AAO=Additional Authorized Operator

• Cees

Ah, da's dus inderdaad die verzekering voor extra bestuurders.

Bedankt Bushmaster, kon de afkorting even niet thuisbrengen

• Stella

Hartelijk dank voor de toelichting. Dan is die all inclusive dus voornamelijk een "verkooppraatje' tov fully inclusive.

• Cees

Voor wat fpo betreft wel.

Voor inlevering zelf tanken is goedkoper en veel gemakkelijker.

Anders zit je de laatste dagen ook maar tegen een benzinemeter aan te kijken die angstig dicht tegen “empty” aan zit.

Je wil 'm (als zuunige hollander) dan toch zo ver mogelijk leegrijden. :-)

Voor wat betreft die extra bestuurders, als er maar 1 bestuurder is is die verzekering onnodig.

Wil je echter met meerdere mensen die auto besturen, dan zou ik die AAO zeker er bij nemen.

• marja

Wat de extra bestuurders betreft, ik heb begrepen dat als je een auto huurt in Californie, je geen extra toeslag hebt indien er meerder bestuurders zijn. Ik heb dit verleden week nog telefonisch bevestigd gekregen ven een Herz medewerker.

• Robert

ja ik zoek ook al een tijdje maar zie bij d-reizen ook autos staan voor mooie prijs, mensen ervaring met d-reizen en hoe beoordelen jullie de dekking?