Wij zijn vorig jaar met onze 2 dochters van 9 maanden (tweeling) 4 weken naar Canada geweest (camper gehuurd).
Ook wij hebben veel kritiek gehad maar ach, we zijn toch gegaan en het is fantastisch verlopen.
Het reisbureau (Travelhome) heeft ons goed geholpen. Zo hadden we de eerste stoelen, met veel beenruimte, waar de kinderen op de grond konden spelen. Daarnaast kon daar een babybasket (soort van reiswieg) worden opgehangen (moet van te voren wel worden gereserveerd). Hierin hebben ze heerlijk geslapen.
We hadden ook nieuwe speelgoedjes gekocht en een dvd-speler op een accu bij ons. Dit laatste is een echte aanrader. In het vliegtuig maar ook in de camper hebben de meiden naar leuke filpmjes gekeken.
In het hotel voor de 1e nacht, stonden campingbedjes en in de camper sliepen ze op het bed achter in een reistentje (kosten ± 70 euro nieuw maar zijn ook veel 2e hands te koop). We zetten tevens de kussen van de bank voor het bed.
De autostoeltjes hebben we meegenomen vanuit Nederland (inderdaad een gesjouw). Het huren van autostoeltjes is enkel mogelijk bij de duurdere campermaatschappijen. Ook het huren van campingbedjes en kinderstoelen is mogelijk maar erg duur.
Bij Ikea kochten we speelgoed en een kinderstoeltje (10 dollar!!!). Deze hebben we in Canada achter gelaten.
De vakantie is geweldig geweest. We zijn vaak ‘s ochtends op pad geweest. We namen of de buggy of de draagzakken (deze hadden we meegenomen vanuit Nederland) en ’s middags sliepen de kinderen vaak in het autostoelje tijdens het rijden. In de camper kan een autostoeltje enkel met een heupgorden worden vastgezet. Wij namen trekbanden mee om de stoeltjes extra te bevestigen (ook een tip vn het reisbureau. Dit werkte erg goed).
We hadden enorm veel aanspraak door de 2 hummels en Candadezen zijn erg vriendelijk en hulpvaardig. Verbazend ook hoe snel de kinderen gewend waren aan de camper en totaal geen moeite hadden met het tijdsverschil, andere slaapplek of ander dagritme.
We zijn nu plannen aan het maken voor een zomervakantie naar Italië (met de auto, en deze tocht duurt langer dan het vliegtuig!!!!).
Maar de zomer van 2009 gaan we naar USA. We zijn in 1999 ook al geweest en dan gaan we terug!!!!!
Ik kan het iedereen aanraden. Ik ging als jong kind (6 maanden) met mijn ouders mee op vakantie en heb daar absoluut geen trauma van over gehouden. Eerder hele leuke herinneringen. Net als mijn zus en broers!
Ohja, commentaar leveren mag! Dat houdt ons niet tegen!