Baby en kind in camper

• Meike

Ik had trouwens nog wel iets waar ik niet zo snel informatie over kan vinden.

Weet jij of je een baby-bedje & maxicosi bij de camper kan huren?? Lijkt me zo een gedoe om alles mee te nemen. Ons mannetje kan nog wel in de draagdoek dat is geen probleem en makkelijk mee te nemen ;-)

• Wendy J&L

Hoi,

Wij zijn voor de 3 jaar geleden met onze 11 maanden oude zoon geweest. Het is super gegaan. Zowel de vlucht als de reis. Wij hebben in hotels geslapen en zijn van SF->LA->San Diego->Palm Springs-Las Vegas gereden. Wel op het gemak. In sommige steden zijn we 3 a 4 nachten gebleven. Als ze zo klein zijn passen ze zich makkelijk aan. Hij sliep overdag in de buggy.

Nu is hij 3 jaar en 10 maanden en volgende maand gaan we weer. Hij is er enorm mee bezig, en pakt iedere dag de landkaart erbij ;-) Ook nu gaat het weer een groot feest worden!

Gr,

Wendy

• Claudia

Wij zijn vorig jaar met onze 2 dochters van 9 maanden (tweeling) 4 weken naar Canada geweest (camper gehuurd).

Ook wij hebben veel kritiek gehad maar ach, we zijn toch gegaan en het is fantastisch verlopen.

Het reisbureau (Travelhome) heeft ons goed geholpen. Zo hadden we de eerste stoelen, met veel beenruimte, waar de kinderen op de grond konden spelen. Daarnaast kon daar een babybasket (soort van reiswieg) worden opgehangen (moet van te voren wel worden gereserveerd). Hierin hebben ze heerlijk geslapen.

We hadden ook nieuwe speelgoedjes gekocht en een dvd-speler op een accu bij ons. Dit laatste is een echte aanrader. In het vliegtuig maar ook in de camper hebben de meiden naar leuke filpmjes gekeken.

In het hotel voor de 1e nacht, stonden campingbedjes en in de camper sliepen ze op het bed achter in een reistentje (kosten ± 70 euro nieuw maar zijn ook veel 2e hands te koop). We zetten tevens de kussen van de bank voor het bed.

De autostoeltjes hebben we meegenomen vanuit Nederland (inderdaad een gesjouw). Het huren van autostoeltjes is enkel mogelijk bij de duurdere campermaatschappijen. Ook het huren van campingbedjes en kinderstoelen is mogelijk maar erg duur.

Bij Ikea kochten we speelgoed en een kinderstoeltje (10 dollar!!!). Deze hebben we in Canada achter gelaten.

De vakantie is geweldig geweest. We zijn vaak ‘s ochtends op pad geweest. We namen of de buggy of de draagzakken (deze hadden we meegenomen vanuit Nederland) en ’s middags sliepen de kinderen vaak in het autostoelje tijdens het rijden. In de camper kan een autostoeltje enkel met een heupgorden worden vastgezet. Wij namen trekbanden mee om de stoeltjes extra te bevestigen (ook een tip vn het reisbureau. Dit werkte erg goed).

We hadden enorm veel aanspraak door de 2 hummels en Candadezen zijn erg vriendelijk en hulpvaardig. Verbazend ook hoe snel de kinderen gewend waren aan de camper en totaal geen moeite hadden met het tijdsverschil, andere slaapplek of ander dagritme.

We zijn nu plannen aan het maken voor een zomervakantie naar Italië (met de auto, en deze tocht duurt langer dan het vliegtuig!!!!).

Maar de zomer van 2009 gaan we naar USA. We zijn in 1999 ook al geweest en dan gaan we terug!!!!!

Ik kan het iedereen aanraden. Ik ging als jong kind (6 maanden) met mijn ouders mee op vakantie en heb daar absoluut geen trauma van over gehouden. Eerder hele leuke herinneringen. Net als mijn zus en broers!

Ohja, commentaar leveren mag! Dat houdt ons niet tegen!

• Sabrina

Wendy, zoals ik het lees ben je al een keer met een baby van 9 maanden geweest. Wat is nu het verschil met 7 of 9 maanden? M.i. niet veel…dus de beste adviezen kun je van jezelf krijgen…

Beetje vreemde vraag eerlijk gezegd.

Gr. Sabrina

• Sandra

Ik snap niet waarom iedereen zo vijandig doet! Zeker naar Wendy!

Ik vind het juist goed dat iemand advies vraagt .. ja ze weet al dingen maar wil gewoon ervaringen horen van anderen.

WIj willen met onze dochter van of 11 maanden of 14 maanden (ligt eraan welke periode we gaan) reizen naaer Amerika.. vragen ons af welke leeftijd beter is .. welke kant van Amerika slimmer is in periode juni of periode september.

En camper of huisjes?

Vr.groetjes Sandra