Baby en kind in camper

• Wendy

Na het doorlezen van eerdere reakties op soortgelijke vragen kom ik niet verder, buiten het feit dat er zinloze discussies ontstaan op het forum.

Ten eerst hebben wij vorig jaar 3 weken met een camper door California gereisd met onze dochter van 3 jaar en 9 maanden. De vliegreis was geweldig, het hotel super en de rest van de vakantie één groot feest!!!! Ze heeft het er (bijna 1 jaar later) bijna nog dagelijks over.

Natuurlijk zochten we campings met een zwembad en iets te doen voor kinderen. Genoeg leuke stops en af en toe een pretpark.

Er zitten zoveel voordelen aan deze manier van reizen:

….. Je ruimt je spulletjes in en je camper wordt je huis.

…… Tijdens het rijden kan er gespeeld en geslapen worden (in de gordel uiteraard!)

…… Je bent niet afhankelijk van uit-eten; m.a.w. je kunt lekkere maaltijden koken

zoals je dat thuis ook doet, en hoe je kind dat gewend is.

enz, enz, enz,

Aan iedereen die twijfelt wil ik ook melden: gewoon DOEN!

Ook de vlucht en tijdsverschil hoeft geen probleem te zijn; pas je gewoon goed aan aan je kind.

Zelf werk ik als stewardess bij KLM, zie dus heel vaak kinderen aan boord en je bezorgt ze er echt geen trauma mee hoor. Vraag me af of het slechter is dan 12 uur in een bloedhete auto richting Zuid-Frankrijk……

Maar nu het volgende: inmiddels is er gezinsuitbreiding en onze zoon zal in augustus 7 maanden zijn. Wij willen weer de kant van de USA op en zouden graag SERIEUZE info willen, dus geen slappe discussies meer!

Voornamelijk vragen we ons af hoe het gaat tijdens het rijden en slapen….

Bij voorbaat dank!

• René

Volgens mij heb je het antwoord zelf al gegeven. Wat voor info. zou je nog meer willen dan?

• Peter H.

Ik begrijp dit ook niet, wat voor informatie zou je willen hebben, na zo´n agressieve benadering, al ben je dan ook stewardess.

• Wendy

Beste Rene en Peter,

Ik had er even bij moeten vermelden dat wij ons afvragen hoe je het het best kan regelen met oog op slapen en rijden met de baby…

Verder was het niet mijn bedoeling agressief (??) over te komen maar ik vind het gewoon jammer dat zo'n leuk prikbord vol komt te staan met bijzaken.

Zelf wil ik dan dus ook niet in zo'n zinloze discussie belanden; hartelijk dank dus voor jullie reakties.

Mvrgr, Wendy

• Harm

Het slapen en rijden met een Baby in de auto is in Amerika niet anders dan hier in Nederland. Als Stewardess moet je zeker gezien hebben wat mensen die met een baby gaan vliegen meenemen om in het vliegtuig de baby te verzorgen en meenemen aan stoeltjes en wagentjes. (vlieg je IPB?)

Harm

• Maria

Wendy schreef:

>

> Beste Rene en Peter,

>

> Ik had er even bij moeten vermelden dat wij ons afvragen hoe

> je het het best kan regelen met oog op slapen en rijden met

> de baby…

>

> Verder was het niet mijn bedoeling agressief (??) over te

> komen maar ik vind het gewoon jammer dat zo'n leuk prikbord

> vol komt te staan met bijzaken.

> Zelf wil ik dan dus ook niet in zo'n zinloze discussie

> belanden; hartelijk dank dus voor jullie reakties.

>

> Mvrgr, Wendy

De bijzaken rakelt Wendy zelf op, met een ukje van geen jaar gaan reizen ??

• Wendy

…. en daar zijn we weer!!!! Je baby is blij waar jij bent en nog niet zo omgevingsafhankelijk. Maargoed, geen bruikbare info, Maria bedankt!

• Wendy

Hoi Harm,

Klopt inderdaad, maar wij hebben eigenlijk de vorige keer niet goed kunnen zien hoe je een babystoeltje veilig in de camper kan vastzetten.

De complete volksverhuizing bij het vliegen is bekend, hihi.

• marjorie

Auteur: Harm (—.speed.planet.nl)

Datum: 14-03-2008 14:36

Het slapen en rijden met een Baby in de auto is in Amerika niet anders dan hier in Nederland.

Behalve dat de wegen 100000 keer langer zijn :?

• Meike

Hoi,

Wij gaan over 2 maanden met onze dan 5 maanden oude baby naar amerika om daar 3 weken rond te reizen.

Het belangrijkste lijkt mij om zoveel mogelijk naar de kleintjes te kijken om te weten wanneer je genoeg hebt gereden. De ene dag zal je meer afstanden kunnen maken dan de andere dag. Luister naar je gevoel en naar je kinderen.

Volgens mij kunnen kinderen zich prima aanpassen en zolang je er zelf relaxed onder blijft zal iedereen ervan genieten!!!

Veel plezier!