Waarheen Southwest of Southeast?

• Femke Zevenbergen

Wij willen december en januari een 3 weken lange tour maken door de V.S. Op dit moment zitten we twijfelen tussen een road trip door de South West of de South-East plus Florida, maar hebben nog niet echt gevoel wat het leukste/mooiste is. Onze eisen/voorkeuren voor een vakantie zijn: mooie natuur, goede wandelmogelijkheden, gevarieerde omgeving plus leuke steden.

Welke regio van de twee raden jullie aan (ook i.v.m. klimaat en seizoen) en hebben jullie suggesties voor een te volgen route. Als jullie nog leukere regio's hebben o.b.v. onze voorkeuren horen we dat graag. Alvast bedankt.

Groetjes,

Femke

• Bart Engels

Ga Southwest,

Leuke steden, mooie natuur, gewoon prattig. En lekker weer.

• Henk de roos

Veel geweest in Florida en enkele keren South-west. Is niet te vergelijken.

Florida schitterend land ook qua natuur, maar je moet er een liefhebber van zijn. (wij wel dus).

Everglades is fantastisch en ook enkele prachtige vogelgebieden (Merrit Island, Key eilanden etc). Als je een vogelliefhebber bent dan naar Florida!

Met kinderen zonder meer naar Florida voor Disney, Sea World en alle andere leuke dingen. Goedkoop en veel lekker eten en goedkope motels (allen met zwembad) in overvloed. Miami ook een must en Cape Kennedy natuurlijk.

Buiten Florida is Georgia met Atlanta, een keer doorgereden maar niet spectaculair.

Weer in de zomer heet, buiten de zomer altijd lekker.

South-West veel spectaculairder kwa natuur. Grand Canyon en Colorado river onvergetelijk.

Minder voor kinderen. Ook veel grotere afstanden, dus lange dagen in de auto. Las Vegas een must. San Francisco helemaal , Los Angeles minder en Hollywood valt tegen. Prachtige natuur bij San Francisco ook, mooie wouden.

Succes.

• jona

South west is nogal een rekbaar begrip hier, bedenk dat het er in de tijd dat jullie willen gaan erg slecht weer kan zijn.Utah, Nevada, Arizona, New Mexico, het kan er flink sneeuwen, en zelfs delen van California zijn in die tijd niet geweldig qua weer.

• Ada

Ofschoon ik Southwest een stuk mooier en afwisselender vind, ben ik het met Jona eens, in die tijd van het jaar kan je beter in Southeast vakantie houden.

In Southwest kans op sneeuw in de bergen, passen/wegen die afgesloten zijn en op hoger gelegen plaatsen rondweg koud.

Alleen in het uiterste zuiden van Arizona, New Mexico e.d. wel een kans op redelijk weer.

• Jennifer Denkers

Ik ben in July 2007 na 21 jaar in Florida te hebben gewoond, beland in Nederland. En ik moet bekennen dat ik Florida miss, Er is zoveel te zien, te doen vooral qua natuur. The Keys, St. Augustine (north van orlando) en natuurlijk Orlando zelf, vooral voor kids. De west coast, Naples, Fort Meyers,Captiva Island & sanibel leuke beaches. De Everglades tour is heel leuk. Ben in net weer een maandje terug van 2 weken “home”.

Het weer is fantastisch tegen die tijd, niet te koud en niet te warm, tussen 15 en 25 graden. En nu met de lage $$ heel goedkoop, lekker eten etc. Heb in Fort Lauderdale gewoond voor 21 jaar. Any moor info of tips, help ik graag.