GPS Zuid West America

• Patrick

Hallo,

In september gaan wij met een huurwagen een rondreis in zuid west amerika maken ( Californie, Nevada, Utah, Arizona )

Daar al onze hotels reeds vooraf zijn gereserveerd en sommigen in het centrum van een grote stad liggen is het misschien interressant een GPS te gebruiken.

Het huren van een GPS ginder is blijkbaar een dure zaak ( +/- 12 euro per dag )

Ik heb zelf wel een GPS ( medion type 96040 ) met kaarten van West Europa.

Weet iemand of er voor dit type kaartmateriaal van Amerika is te verkrijgen tegen een niet TE dure prijs.

Misschien weet iemand waar een GPS met kaartmateriaal van America goedkoop is te verkrijgen ? of andere oplossingen?

Is het wel te doen zonder GPS, alleen met kaart.

Ik veronderstel dat hotels vinden in kleinere stadjes en dorpen geen probleem is maar een hotel in centrum van een grootstad zoals Los Angeles, San Francisco of San Diego lijkt mij niet zo evident .

Alvast bedankt voor jullie tips.

• Peter H.

Ik heb vele rondreizen gemaakt door Amerika in een tijd dat er nog geen Tomtom´s etc bestonden. Gewoon goed de kaart lezen, en je komt overal, ook in de binnensteden.

• René

Vorig jaar ook gebruik gemaakt van de TomTom in hetzelfde gebied wat jullie gaan bezoeken. Alle hotels en POI's vooraf in gevoerd in een routeplan waarbij bewust ook tussenpunten in waren opgenomen die wij wilden bezoeken om zo niet alleen maar de snelste weg van A naar B te rijden. Wel kaarten meegenomen maar deze zijn alleen door onze kids bekeken. De TomTom wees ons de juiste weg. Ideaal wat mij betreft. In ieder geval geen onnodige tijd verspilt met verkeerd rijden en de sfeer in de auto blijft er ook een heel stuk beter door ;)

Tips om goedkoop aan GPS-kaarten voor de USA te komen, ik zou zeggen, Marktplaats, een beetje creatief Googlen of je eens verdiepen in News-groepen waarin heel wat te vinden is.

• Inge (Zld)

2 jaar geleden zo'n reis gemaakt met alleen kaarten, is zeer prima te doen. Wegen zijn erg duidelijk en verdwalen is er eigenlijk niet bij.

Grote steden ook makkelijk, vooral omdat zij ook hier weer een goed wegen systeem hebben en in blokken werken.

Maar afgelopen jaar wel de Tom Tom meegehad (hier stond standaard al de VS op) en heb daar echt veel plezier van gehad. Gewoon rustig van A naar B, van te voren wel een route bepalen met de kaart, maar deze route dan lekker invoeren op de TT. Geen ruzie onderweg en gewoon lekker gaan!

Het mooie van een navigatie is dat je POI's hebt en kunt installeren. Zoek je dus het dichtstbijzijnde benzinestation, hotel, supermarkt of wat dan ook. Dan ben je er zo!

Kaart is dus zeer goed te doen en zelfs gewoon makkelijk, maar gps is nog makkelijker!

p.s. voor 12 euro p/sd zou ik geen gps huren, zou je 20 dagen gaan, dan ben je 240 euro kwijt. Daar kun je mooi een map van de VS voor kopen of een nieuwe gps ;)

• Henk de roos

Nooit huren, het zijn n.l. ook vaak inferieure apparaten, niet zo mooi als wij hier hebben maar soms een eenvoudig zwart-wit apparaatje.

Je kan dan nog beter een apparaat in Amerika kopen, daar zit dan de Amerikaanse kaart al op natuurlijk.

Twee keer geweest met Tom-Tom 910 met standaard aanwezige V.S. kaart op hard-disk. Gewoonweg fantastisch met Engelse spraak en mijlen-aanduiding.

Ook de bijrijder (echtgenoot) is daar dolblij mee, die heeft een rustige vakantie met de altijd aanwezige reisgids in de tom-tom.

Favorieten en recente bestemming blijven aan de kaart gekoppeld bij een volgend bezoek.

Onmisbaar in feite maar met de kaart is het ook altijd wel gelukt. Evengoed wel een kaart in de auto hebben is aan te raden voor het overzicht of een route plannen in de hotelkamer.

Succes.

• KLAK

Ik reis vaak in de US, kom net uit LA en san Diego,

Voor het eerst met Tom Tom op PDA.

FANTASTISCH

Zoek een adres (hotel/afspraak) en je rijdt er zo naar toe.

Voorheen reed ik altijd fout omdat alles op elkaar lijkt in zulke grote steden,

Je zit dan op een grote interstate weet nietw aar je af moet enz.

Omdat de straten zo lang zij geeft de tom tom ook de nummers van de blocks aan. daardooor kom je exact bij je adres uit en hoef je niet nog 5 miles te rijden omdat je aan het begin van de lange straat bent en je eigenlijk aan het einde moest zijn.

Ook geeft het een hoop rust in de auto met je partner die vaak ook niet weet hoe het zit.

Kortom ik ga nooit meer zonder naar de US

• Mike

Welke kaarten gebruikte je?

Wij gaan binnenkort naar West Amerika en vinden kaarten net zo handig.

Welke hebben ook goede plattegronden van de wegen en van de steden?

Groetjes Linda

• Peter H.

Ik heb de kaarten gewoon gekocht in de V en D in Nederland, op de boekenafdeling. Plattegrondjes van de steden kreeg ik gewoon bij Jan Doets, waar ik de hotels had gereserveerd. Die waren duidelijk en handig. Veel mensen willen niets regelen en op de bonnefooi gaan. Kan natuurlijk, maar Jan Doets regelt het allemaal goed en je krijgt veel extra service, zoals die plattegrondjes hoe je hotel te bereiken. Je kunt bij Doets ook een reis boeken naar je eigen wens, hoeft geen standaardreis te zijn. Zo heb ik via hen ook eens een vlieg, autoreis gemaakt van New York, via Miami, naar St. Louis en dan naar San Francisco en Los Angeles. Nergens problemen en overal was je hotel en auto gereserveerd. Ik vind het een prima organisatie en ik denk dat als je alles zelf regelt, duurder uit bent, want zij krijgen als grote organisatie overal korting. Bij de hotels, de luchtvaartmaatschappijen en de autoverhuurders.

• Patrick

Hey,

V en D, bedoel je dan Vroom en Dreesman ?

Op de boekenafdeling .

Zullen dan bij gelegenheid daar eens een kijkje gaan nemen .

• Patrick

Wat en waar is Jan Doets ??

Wij zijn uit Belgie vandaar dat ons dat niet zo bekend in de oren klinkt.