Route West-Amerika

• Marc

Hoi Allemaal,

Aankomende mei hebben mijn vriendin en ik een fly-drive geboekt naar Phoenix.

Nu heb ik met behulp van de vele amerika-sites op het internet een globale route gemaakt met dingen die we graag willen zien.

dinsdag 13 mei Vertrek Schiphol

woensdag 14 mei Phoenix - Sedona - Grand Canyon

donderdag 15 mei Grand Canyon - Seligman

vrijdag 16 mei Seligman - Las Vegas

zaterdag 17 mei Las Vegas

zondag 18 mei Las Vegas

maandag 19 mei Las Vegas - Bishop

dinsdag 20 mei Bishop - Yosemite National Park

woensdag 21 mei Yosemite National Park

donderdag 22 mei Yosemite National Park - San Francisco

vrijdag 23 mei San Francisco

zaterdag 24 mei San Francisco

zondag 25 mei San Francisco - Fresno

maandag 26 mei Fresno - Sequoia National Park - Visalia

dinsdag 27 mei Visalia - Los Angeles

woensdag 28 mei Los Angeles

donderdag 29 mei Los Angeles - Anaheim

vrijdag 30 mei Anaheim - Phoenix

zaterdag 31 mei Phoenix

zondag 1 juni Phoenix

maandag 2 juni Phoenix

dinsdag 3 juni Vertrek Phoenix

Dat laatste dagje Phoenix moeten we eigenlijk nog ergens anders kwijt…en daar wilde ik eigenlijk jullie advies over. Welke plaats is de moeite waard om een dag langer te verblijven?

En of er verder nog op/aanmerkingen op de route zijn. Misschien zijn er dingen/plaatsen langs de route waar we (zonder al te veel om te rijden) ook een bezoekje aan zouden moeten brengen.

Verder nog een vraagje over het stukje van Bishop naar Yosemite NP…..is dat alleen mogelijk via de Tioga Pass? Want aangezien we daar redelijk vroeg in mei doorheen willen is de kans aanwezig dat hij nog gesloten is…mocht dit het geval zijn…hoe kunnen we dan het beste rijden?

Ik hoop dat jullie mij van advies kunnen voorzien, zodat ik de route verder uit kan werken.

Alvast bedankt.

Grtz,

Marc

• jona

Inderdaad loop je het risico niet over Tioga pass road te kinnen en dan zou je ipv Bishop via Bakersfield-Visalia richting Sequaia N.P kunnen gaan. Weinig andere mogelijkheden. Of dat park overslaan en in Yosemite naar Mariposa gaan waar ook erg grote bomen staan, ik vond dat net zo mooi.

Fresno is overigens helemaal niets, als je daar wilt overnachten zou ik dat doen bij Clovis, aan de oostkant van de stad, is “oud” en er zijn veel leuke snuffelwinkeltjes als je van antiek houd. Maar Coarsegold, Oakhurst en Mariposa zijn ook leuke plaatsjes, liggen allemaal langs Hihgway 49, de goudzoekers route. Via deze route heb je twee keuzes om het park in te gaan, via highway 41 na Oakhurst en dan kom je door een tunnel met meteen een stop voor een prachtig zicht op de Valley, of via Mariposa en El Portal , highway 140. Die brengt je vanaf de ingang snel in de Village.Sla Glacier Point niet over! De weg daarheen is vanaf Oakhurst voor de tunnel.

Die extra dag kun je makkelijk volmaken in Yosemite .

Mocht je toch nog in Bishop komen dan zit daar een nederlandse bakker met goed brood.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

• Ada

Vrijwel zeker kan je nog niet over de Tiogapass in Yosemite, zelden dat die in Mei al open is.

Je kunt dus beter vanuit Las Vegas eerst via Bakersfield naar Sequioa rijden en daar via de zuidingang naar Yosemite.

• annemiek

Ik zou dat extra daagje Phoenix aan het begin van de reis in Sedona stoppen

Hardstikke leuk plaatsje, of de grand canyon meer tijd voor nemen

In ieder geval, heel veel plezier daar en met de voorbereidingen

• Will€m

Helemaal mee eens. Bedenk dat je wel last van het tijdverschil hebt. Ik weet niet hoe laat je aankomt in Phoenix. Als dat in de avond is, dan betekent dat, dat het voor je gevoel midden in de nacht is, om dan de volgende dag meteen al naar Grand Canyon te rijden is niet aan te raden. Sedona is dan een leuke stop.

• Marc

voor zover alvast bedankt voor de reacties!

ik zal wel een alternatieve route maken voor het geval de tioga pass nog gesloten is (kijk in Las Vegas wel op internet of ie open is, en zo niet dan gaan we via bakersfield).

We landen rond 5 uur 's middags…dus voordat je eenmaal goed en wel je auto hebt en in t hotel zit, kan t inderdaad wel laat worden! :(

is het echt zo dat je de eerste dag helemaal van slag bent dan? (heb zelf nog nooit ver gevlogen…dus geen idee hoe dat voelt)

• Peter H.

Ik zou, zoals Willem al opmerkte, het de eerste dag een beetje rustig aandoen. Je zult last hebben van jetlag, het tijdverschil. Blijf of de eerste dag gewoon in Phoenix, of rij alleen naar Sedona. Bovendien rij je makkelijk in 1 dag van Grand Canyon naar Las Vegas. Als je je hele programma opschuift met 1 dag, dus 1 dag langer in Phoenix na aankomst en 1 dag korter bij terugkeer, zit het beter in elkaar.

• tallie

Nou je bent niet helemaal van slag af maar al wel een uurtje of 16-18 onderweg dus helemaal fris ben je ook niet meer.

hatolex