2 weken rondreizen

• Yvette

Wij willen volgend jaar 2 weken rondreizen door Amerika maar dubben:

1. Westkust hebben we al 2 keer gedaan, maar blijft leuk/mooi/gevarieerd.

2. Rocky Mountains en dan naar boven via Banff en Jasper en dan in Seattle terugvliegen. Ben alleen bang dat dit alleen maar 2 weken natuur is

3. San Fransisco en dan naar boven en een stukje Canada

4. 2 weken over Vancouver Island rondreizen.

WIE geeft ons leuke tips. Dank vast

• sparky

Vanuit San Francisco naar Oregon, Crater Lake, misschien is dit een idee.

Aan de kust van Oregon kan je in september de walvissen zien zwemmen.

• jona

Volgens mij moet je het kunnen halen om vanaf San Francisco naar boven te rijden en ook nog Vancouver Island te zien, je kunt er wel makkelijk twee weken doorbrengen maar het kan ook korter, als je dan al langs de kust naar het noorden bent gereden zou ik op Vancouver Island voornamelijk de ooskant nemen, uitzicht op vaste land is mooi.Alert bay is mooi, erg oude totempalen en U'mista cultural house.

Maar Ucluelet en Tofino en halverwege de weg daarnaar toe het Cathedral Cove bos en Port Alberni zijn ook de moeite waard.

• eric

Nou Jona ,

lijkt mij erg optimistisch in twee weken…Tuurlijk , binnen een paar dagen rij je van SF naar Seattle/Vancouver.Maar dan mis je dus wel de #101 , Crater Lake N.P., Mount St. Helens NVM , Mt. Robson N.P., de Redwoods , de Oregon Dunes , misschien zelfs Olympic N.P.

Zelf zou ik dan toch op je gemakkie omhoog rijden ( #101 ) , en de bezienswaardigheden en grappige stadjes langs de kust doen.Uitstapjes naar de diverse N.P.'s zoals al beschreven , ( of een stukje Lake Tahoe ofzo..) en dan rondom Olympic naar Seattle.Tussenstop in Port Angeles en daarvandaan een whale tour ofzo als je nog tijd hebt.Desnoods een dagje of wat in Vancouver , en dan is de koek wel op.

Maarre , misschien vind Yvette het wel te doen….ieder z'n keus.

Eric

http://www.ericencarin.nl

• jona

Sorry, las niet goed en ik ging uit van 3 weken.

• Nell

En lijkt het Noordwesten niets ?

B.v. stedentrips naar New York en washington

of New York en dan met een binnenlandse vlucht naar Florida

of vanuit Denver naar las vegas en dan doorvliegen naar Hawaii