Wij gaan met de trein vanaf New York tot San Francisco (Crossing USA).
Misschien weten jullie wat er doen: a) alleen kijken
b) of wat doen ?
Beste ,
da's lang treinen ! Misschien kan je wat meer vertellen ; welke treinen , de speciale Amtrak route's , of gewoon van stad naar stad ?
Afgelopen juni zijn wij met Amtrak's lake Shore Limited en de Empire Builder vanaf New York naar Seattle gegaan….Op de Amtrak site kan je alle route's downloaden en bekijken waar de diverse stopplaatsen zijn.Op deze plaatsen stopt de trein en kan je even buiten rondlopen.Dit duurt echter vaak maar max 15-25 minuten….
Wat je eigenlijk alleen maar doet is naar buiten kijken ( al dan niet vanuit de speciale panorama wagons ) , een kaartje leggen , gesprekken aanknopen met andere reizigers ( veel mensen vinden het fantastisch als ze horen dat je uit Nederland komt en met de trein reist , echt leuke gesprekken !! ) , een boek lezen , eten , slapen , video spelletje , mp3 luisteren…
Een paar foto's van de treinen/rijtuigen kan je vinden op onze site :
http://www.ericencarin.nl , en dan bij USA 2007…
Veel plezier ,
Eric
Wat bezielt iemand om zich in z'n vakantie een aantal dagen te laten opsluiten in een trein ? ( deze vraag is serieus bedoeld ! )
Er is onderweg zoveel moois te zien en daar rij je nu zomaar aan voorbij !
Is dat niet een beetje zonde van je (dure) vakantie ?
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik geen openbaar vervoer liefhebber ben, maar dat blijkt ook wel een beetje uit de vraagstelling denk ik
Bedankt voor jouw reaktie.
Wij gaan de Amtrak 's routes langs steden New York-Chicago-Salt Lake City-San Francisco en misschien ook langs Las Vegas….
Wij hebben met de trein in Great British jarenlang gereisd, dus nu is USA aan de beurt.
Mooie foto's en verhalen op de web-site www.ericencarin.nl.
Nogmaal bedankt.eric schreef:
>
> Beste ,
>
> da's lang treinen ! Misschien kan je wat meer vertellen ;
> welke treinen , de speciale Amtrak route's , of gewoon van
> stad naar stad ?
> Afgelopen juni zijn wij met Amtrak's lake Shore Limited en de
> Empire Builder vanaf New York naar Seattle gegaan….Op de
> Amtrak site kan je alle route's downloaden en bekijken waar
> de diverse stopplaatsen zijn.Op deze plaatsen stopt de trein
> en kan je even buiten rondlopen.Dit duurt echter vaak maar
> max 15-25 minuten….
>
> Wat je eigenlijk alleen maar doet is naar buiten kijken ( al
> dan niet vanuit de speciale panorama wagons ) , een kaartje
> leggen , gesprekken aanknopen met andere reizigers ( veel
> mensen vinden het fantastisch als ze horen dat je uit
> Nederland komt en met de trein reist , echt leuke gesprekken
> !! ) , een boek lezen , eten , slapen , video spelletje , mp3
> luisteren…
>
> Een paar foto's van de treinen/rijtuigen kan je vinden op
> onze site :
> http://www.ericencarin.nl , en dan bij USA 2007…
>
> Veel plezier ,
> Eric
Cees ,
ook wij waren wel en beetje huiverig ; misschien verveel je je wel te pletter , was onze eerste gedachte…maar , het is echt heel erg meegevallen. Natuurlijk is treinen van New York naar Chicago niet zo ver ( 17 uur , en dan het meeste ‘s nachts ).Slaapcabine was prima ( we hadden een sleepliner of ziets ) , en ’s morgens om 10.00 waren we in Chicago.Hier zijn we een dag gebleven en de volgende dag met de amtrak naar Seattle.Deze kost je 44 uur , weer met een sleepliner , incl. alle maaltijden etc. Als je je instelt op deze twee dagen , is het echt prima te doen. En net wat je zegt , er is onderweg zoveel moois te zien en daar rij je zomaar voorbij ! Ik weet niet of je wel eens door noord Dakota hebt gereden , maar meer als graanvelden zie je echt niet….Na behoorlijk wat van de US met de auto gezien te hebben , waren deze twee dagen in ieder geval niet weggegooid….Enne….ieder z'n meug , toch ? Hoeveel mensen leggen niet drie weken op het strand in Spanje ?
Eric
Ben al 3X in North (en South) Dakota geweest en ik kan je wat dat betreft wel een beetje gelijk geven.
De heer van Veen heeft het echter over san Francisco, Salt Lake City en Las Vegas.
En die omgeving zou ik toch echt liever per auto bereizen.
Tussen die steden in is namelijk ook nog wel het een en ander te bezichtigen.
Even voor alle duidelijkheid:
Zoals Eric al stelt, ieder z'n meug.
Ik was alleen benieuwd naar de motivatie van dhr. v. Veen om per trein te reizen
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?