omgeving Phoenix

• mik

Eind april en begin mei zijn wij in Mesa net buiten Phoenix. Met 3 kids van 8 t/m 15. Wie kan ons info geven over locaties paardrijden,raften en zwempark in de omgeving?

Verder is het plan om naar de kust te rijden ( Canyon,Vegas slaan we deze keer over)…San Diego…of …?

Graag je tips en ideeen , alvast bedankt !

• Peter H.

Omgeving Phoenix, bijv. Sonema, even te noorden, Iets verder heb je de grotten van vroegere indianen. Ten zuiden van Phoenix Tucson, met leuke westernplaatsjes, waar veel films worden opgenomen, en het beroemde vliegtuigmuseum met duizenden vliegtuigen die gewoon in de woestijn staan opgesteld. Het hele park van vroegere vliegtuigen van de US air staat daar opgesteld.

• Ada

Ik denk dat Peter Sedona bedoelt, van Sonema heb ik nog nooit gehoord.

Sedona is een stadje dat midden tussen de rode rotsen ligt, heel mooi. Leuk daar is Slide Rock State Park, (zeker voor kinderen) een soort natuurlijke glijbaan over de rotsen.

Dit ligt ten noorden van Phoenix en onderweg kan je Montezuma Castle bezoeken, dat zijn de oude rotswoningen van de indianen.

In Tucson staat het Arizona Desert Museum, dat GEEN Museum is, maar een sort planten en dierentuin over de woestijn. Heel interessant, zeker ook voor kinderen. Het is buiten, dus ga vroeg, anders wordt het heel erg warm daar.

http://www.desertmuseum.org/

Ten oosten van Globe kan je in de Salt River (weersafhankelijk) raften. Soms ook iets ten noorden van Mesa overigens.

Kijk eens op deze site, daar staat veel informatie.

http://www.visitphoenix.com/

• Antony

Van Phoenix naar San Diego ga je in ieder geval halverwege naar Organ Pipes, de cactussen met de “armen”. Je kan er aan de grensovergang met Mexico overnachten.

• Peter H.

Je hebt gelijk Ada, was even in de bonen, ik bedoel natuurlijk Sedona. In sommige van die westernplaatsjes nabij Tucson worden ook shows opgevoerd, een soort cowboyfilm, waar de indianen de cowboys aanvallen. Ze springen van de daken op de cowboys, die natuurlijk terugvechten, maar het is allemaal show, maar toch wel leuk om te zien, zeker voor kinderen. It never rains in California, en in Arizona al helemaal niet, maar toen ik er was begon het een beetje te sputteren, een paar regendruppels, maar een echte regen werd het niet. En de cowboys vochten gewoon door. Dat zijn natuurlijk ook keiharde jongens, die niet bang zijn voor een druppeltje water. haha…