steden bezoeken met auto

• jona

Ik ga het nog eens proberen, wie heeft ervaring met het bezoeken van New York en Washington DC met eigen auto. Wij maken vanuit Philadelphia een rondreis waarbij we deze twee steden ook willen bezoeken, niet super uitgebreid maar de highlights zien is voor onze twee teeners wel belangrijk.Welke hotels/ wijken zijn het handigst om van daar uit met openbaar vervoer het centrum in te gaan?? Met een auto lijkt ons niet handig.

Ik hoop dat iemand een goede bruikbare tip heeft.

• Loes

Wij zijn een paar jaar geleden een aantal dagen in Washington geweest. We verbleven in het Holiday Inn Central. Van hieruit konden we lopend naar het Witte Huis, het Capitol enz. Dit hotel ligt ook op loopafstand van de metro zodat je eigenlijk alles makkelijk kunt bereiken. Heerlijk ontbijtbuffet!

• Maria

Wij hebben in Washington gelogeerd in de Staybridge Suites Tysons Corner. Dat ligt in een goede en rustige wijk en vlakbij een geweldig winkelcentrum.

Van daaruit hebben we de attracties in Washington gewoon per auto bezocht. Sommige gedeeltes van de stad zijn natuurlijk heel druk, maar met een navigatiesysteem is het echt goed te doen.

Dit jaar willen we vanuit Washington naar New York rijden.

Het lijkt ons geen goed idee om in Manhattan een auto te hebben, dus stappen wij uit bij het hotel en brengt mijn man de auto daarna naar een van de vele verhuurstations (we moeten nog even kijken welke het meest dichtbij is).

Als we terug naar Washington gaan, huren we gewoon weer voor een dag een auto.

Kortom: in Washington zou ik wel een auto gebruiken en in New York niet.