death valley

• John

We rijden in Mei van Las Vegas, door Death Valley naar Ridgecrest.

We gaan via Ridgecrest omdat de Tiogapas pas eind Mei opengaat en we daarom een hotelletje hebben geboekt in El Portal. Dit ligt aan de westkant van Yosemite.

Tevens hebben we Ridgecrest als stopplaats aangehouden omdat we Death Valley vanuit het zuiden binnenrijden en dan de Badwater Road willen rijden.

Daarna een stuk de highway 190 volgen en daarna afsteken via de Trona Wildrose Road richting Ridgecrest. Heeft misschien iemand hier ervaring mee en is dit te doen (afgezien van de tijd)??

• MARJOLEIN

Geen ervaring met jullie route maar wel met Ridgecrest. Wat een gat. Niets te beleven, we voelden er ons niet erg prettig. Waren blij dat de auto er de volgende ochtend nog stond. Death Valley uiteraard wel geweldig.

• Cees

Ik heb dit een paar jaar geleden gedaan en het is heel goed te doen.

Ridgecrest is een klein plattelandsdorpje met eenvoudige, gewone (hard)werkende mensen.

Verwacht er dan ook geen flitsend uitgaansleven.

Van de criminele sfeer die Marjolein ervaarde heb ik totaal niks gemerkt.

• jona

El Portal is hetzelfde verhaal, er is bijna niets alleen de twee grote hotels buiten het plaatsje, richting het park.Ik zat in november in Yosemite View Lodge, dichter bij de ingang kun je niet zitten.

Als je Tioga pass road googled kun je vinden wanneer ze precies open gaan , erg veel sneeuw is er dit jaar niet en misschien gaat hij dan wel eerder open, het is namelijk wel een erg mooie route.

• Co

Wij hebben het een keer in omgekeerde volgorde gereden. In de ochtend vertrokken vanuit Yosemite, via Bakersfield naar Ridgecrest (ook omdat de Tioga pas gesloten was).In Ridgecrest inkopen gedaan en via de Trona Wildrose Road richting Death Valley gereden. Wij hebben toen ons tentje opgezet in Death Valley op een campground in de bergen aan de westkant van Death Valley.

Volgens mij moet het te doen zijn om vanuit Las Vegas naar Ridgecrest te rijden. Houdt er wel rekening mee dat tussen Death Valley en Ridgecrest geen benzinepomp te vinden is en dat de benzine in Death Valley een stuk duurder is dan buiten het park.

groeten,

Co

• jona

http://www.yosemite.org/vryos/

Ik kijk vaak op deze website/cam en er is vannacht weer een hoop sneeuw gevallen, dus misschien dat het toch weer lang duurt voor de pass open gaat.