Florida keys of de Everglades een must?

• René

Komende mei vakantie gaan wij (wij zijn mijn echtgenote, onze twins van 12 (dus ook pretpark(en)) en ikzelf) richting Florida. De bedoeling is kloksgewijs de bekende cirkel te maken met als start en finsh Orlando. Start en finish moeten overigens niet te letterlijk worden genomen want het is niet de bedoeling er een racepartij van te maken. Omdat ons verblijf in de Sunshine State slechts 10 dagen duurt (aansluitend wacht nog 4 dagen New York) zullen we uiteraard niet alles kunnen gaan zien. Dus moet er worden geschrapt. Nu vroegen wij ons af of de keys met als keerpunt Key West, nu echt wel de moeite waard zijn om, gezien ons korte verblijf, hier 500 km voor “om te rijden”. Zwemmen met dofijnen en een mooie zonsondergang zijn denk ik ook elders uit te voeren. Een andere optie is om de Everglades over te slaan.

Wie weet ons te overtuigen om de keys links(onder) te laten liggen of juist wel deze afslag mee te nemen of de Everglades te bezoeken of juist niet?

• Ada

De route naar Key West is erg mooi, over div. eilanden, soms zee aan beide kanten e.d.Maar het nadeel is dat je precies dezelfde weg weer terugmoet. Je moet minstens 1 nacht daar slapen anders is de rit te lang.

De everglades heeft div. ingangen, de zuidelijke in de buurt van Homestead.

Van hier rij je naar het zuidelijke punt van de Everglades 9Flamingo) maar het is een heel eind, en ook hier moet je dezelfde route terug.

Aan de weg Miami naar Naples aan Hwy 41 ligt een noordelijke ingang, dus waarschijnlijk meer op jullie route ligt.

Bij deze ingang kan je een soort treintje boeken voor een tocht met een Parkranger. Aangezien hij precies weet waar de krokodillen, slangen e.d. zijn, is dit een heel interessant.

Kijk op deze website o.a. bij directions en dan bij Shark Valley Information center.

Ook bij Plan your visit staat nog het e.e.a. Gezien de korte tijd die jullie hebben, zou ik dit doen.

:http://www.nps.gov/ever/

• Antony

Met slechts 10 dagen vanaf Orlando zou ik niet naar de Keys en niet naar de Everglades gaan. Langs de westkust tussen Tampa en Naples zijn genoeg kuststroken die niet onderdoen voor de Keys naar Key West.

Ga naar Honeymoon Island 20/30 mijl tnv Clearwater, of Lovers Key tzv Meyers Beach en de mooiste: Fort de Soto ten zuiden van Largo/Tampa.

Of bezoek Sanibel en Captiva bij Meyers.

En vanaf Naples neem je de Tamiami Trail naar Miami. Halverwege heb je in Big Cypress een Info Center met in het kanaal vele aligators.

• Cees

Helemaal mee eens.

Kies voor de westkust.

Key West is te ver rijden gezien de tijd die je (niet) hebt en Everglades is vooral een grote grasvlakte die vergeven is van de muggen.

Niet doen dus.

Als je, zoals Antony voorstelt, via de Tamiami trail rijdt, rij je eigenlijk ook door de Everglades.

Aan deze weg zitten diverse bedrijven die airboat-tours aanbieden

• René

Nog even en we houden dagen over ;)

Bedankt voor de tips tot dusver. We gaan op basis hiervan een nieuw plan trekken.

Nieuwe tips zijn uiteraard nog steeds welkom maar probreer ons s.v.p. nu niet weer van gedachten te veranderen :)

• tony

Hoi,

zijn net terug uit Florida.We zijn 11 dagen weggeweest,dus echt 9 dagen daar.We hebben de route ook gedaan.Is qua afstand zeker te doen,we hebben zeker niet gehaast.Het was wel de 2e keer voor ons,dus we hebben wel wat overgeslagen.

Wij hebben Key West wel gedaan en vonden het ook voor de 2e keer super.Een super relaxed stadje,lekker 2 dagen een fiets gehuurd om alles een beetje te verkennen.Wij vonden het echt 1 van de hoogtepunten van onze vakantie.Enigste nadeel vond ik dat het wel heel toeristisch isDe weg via de keys moet je dan wel 2 keer rijden maar wij vonden dat echt geen straf.Echt een geweldige weg om te rijden,zat te zien onderweg.

Wat betreft de Everglades kan ik met de rest meegaan.Wel leuk maar via deTamiami trail zie alles ook en is zelfs leuker met die airboats.Nou weet ik niet hoe het met de muggen is in mei maar wij er dus in febr geweest en een keer in juli.Maar in de zomer is echt geen aanrader,het stikt er van de muggen en dat echt 10 keer niks.We zijn er denk ik toen maar 5 minuten uit de auto geweest.

Succes en veel plezier.

• Mike

Ik ben engels vandaar al de tik en spel fouten hieronder :-)

Persoonelijk vind ik de keys een absoluut must, maar zoals eerder vermeld er is helaas echter maar een weg heen en terug. Halverwegen (ongeveer) de keys is Hawks Cay Resort en is zeker de moiete waard voor een overnachting om de relatief lange autorit op te breken.

Hawks Cay heeft ook zwemmen met dolfijnen etc in de resort en is een heel stuk goedkoper dan bijvoorbeeld Discovery Cove in Orlando.

Hoe dan ook heel veel plezier gewenst.

mvg,

Mike

• bosman

Als je nou niet naar de Everglades gaat maar toch iets wil doen wat er op lijkt kun buiten Orlando namelijk in Sanford ook met een Airboat over de plassen vliegen.

Wij hebben dit zelf ook gedaan en lijkt wel op de evergaldes.

kijk maar op

www.centralfloridaairboattours.com

leuke airboat trip over de moerassen. Alligators en andere dieren te zien.

exit 101a op de I-4. volg de weg 46 en neem exit 52. 46 blijven volgen voor 17 mijl en de gele bordjes. Voor de brug de weg C.S. Lee Park. en het zit aan het eind van deze weg.

ps wij gaan volgende week ook weer…