Route

• Nancy

Hallo,

In augustus willen wij zo'n drie weken met z'n tweeen door Amerika reizen.

Wij hebben de volgende route in gedachte:

Datum: Plaats:

18 aug Vlucht New York

19 aug New York

20 aug New York

21 aug Vlucht San Francisco

22 aug San Francisco

23 aug San Francisco

24 aug San Francisco <> Mariposa – Yosemite park

25 aug Mariposa <> Death Valley

26 aug Death valley <> Las Vegas

27 aug Las Vegas

28 aug Las Vegas <> St. George

29 aug St George <> Page

30 aug Page <> Grand Canyon

31 aug Grand Canyon <> Palm Springs

01 sept Palm Springs <> Los Angeles

02 sept Los Angeles

03 sept Los Angeles

04 sept Los Angeles <> Pismo Beach

05 sept Pismo Beach <> San Francisco

06 sept Vlucht San Francisco

Wat vinden jullie: is dit te doen?

Groetjes,

Nancy

• Cees

Ziet er goed uit.

Alleen, we moeten toch iets te zeuren hebben :-) , zou ik persoonlijk wat extra tijd nemen voor Yosemite.

En dat is ook nog eens simpel te realiseren door op 25 aug. niet terug te rijden naar Mariposa, maar via de Tioga pass door te rijden naar Mammoth lakes of Bishop en daar te overnachten.

Je hebt dan bijna de gehele 25 aug voor Yosemite

• Bimmer E46

Ben het helemaal eens met Cees!

Daarnaast zou ik ook nog een dagje extra inlassen voor langs de kust, ik zou dan een stop in Pismo Beach doen en nog een stop in Monterey (leuk om daar even naar het Bay Aquarium te gaan). Ik zou dan 1 dagje minder LA doen.

• Peter H.

Cees heeft gelijk en het is te doen hoor, ik heb het in plm. 2 weken gedaan, maar was wat kort. Heb alleen SF overgeslagen, was ik al en Palm Springs ook. Daarentegen heb ik ook San Diego aangedaan, Tucson en Phoenix, dus net de omgekeerde route. En heb ook nog Monterrey aangedaan en Carmel. Maar ja, je kunt niet alles in 3 weken.

• Peter H.

Nog een tip, bespaar niet te veel op de auto, neem een ruime met veel motorvermogen, want hij moet in de warme gebieden ook de airco aanjagen.

• Will€m

Is te doen. Persoonlijk lijkt me 2 dagen LA ruim voldoende.

• Frieda

Ik zou ook wat minder tijd besteden aan LA en die bij Las Vegas doen. Zoveel te zien, lekker shoppen, eten en relaxen want je rijdt wat af.

Verder zou ik de tip van Cees gebruiken. Voor de rest is het mooi gepland. Heel veel plezier met de voorpret en straks natuurlijk de vakantie zelf.

• hetty

Je maakt een lange route ‘rondom’ de Grand Canyon, om deze aan de zuidrim te bekijken. Als je dan toch bovenlangs gaat, kan ik je aanraden om via Zion en/of Bryce te gaan. Het is wel een mooie route, maar op zich is Page niet zoveel aan. Leuk om wel even te stoppen is net voor Page de Glen Canyon Dam, je komt er toch over..Ja en na Page zit je zo dichtbij Monument Valley…die zou ik echt meenemen op de route. Kijk verder eens op ons reisverslag van 2006 op; hetty.come2me.nl

Veel plezier met het voorbereiden!

• Mike

LA is niet echt veel aan……ik zou extra dagen bij Las Vegas en Yosemite er tegen aan plakken. Dagje uit naar de Valley of Fire vanuit Las Vegas is aanbevolen.