Zelf Motor invoeren van US naar Nederland

• Evert

Mijn plan is om 1 of 2 motoren voor mijzelf en mijn broer te gaan kopen in Amerika en deze te laten transporteren naar Nederland.

Kan iemand mij advies geven over een goede en betaalbare manier of kunt u hierbij helpen???Heb ook gehoord dat invoeren via Duitsland voordeliger is.

We zijn van plan onze motoren daar te kopen en er dan aansluitend een vakantie door Californie op te maken.

En na 2 a 3 weken voor transport naar Nederland aan te bieden.

Groetjes Evert Meijer uit Eindhoven

• tallie

Hier is wat info te vinden, zelf importeren zou ik niet aan beginnen.

http://www.autonav.nl/

hatolex

• Inge (Zld)

Je moet rekening houden met veel kosten.

- Transport naar schip

- Transport naar Nederland

- Transport van haven naar huis

- verzekeren van de transport

- BPM

- Als de motor nieuw is (minder dan 6000 km op de teller of jonger dan 6 maanden), dan komt er nog BTW bij (van het aankoopbedrag)

- Invoerrechten

- etc etc…

Komt veel bij kijken. Ik weet ook niet naar wat voor motor je kijkt, voor een Harley zal het wel schelen, maar ik heb ook gekeken naar een supersport motor en voor mij was het stukken voordeliger om de motor uit Duitsland te halen.

Ik weet trouwens niet of het verhaal waar is om via duitsland te motor te gaan importeren, maar dat kan ik me niet voorstellen, je zult de motor toch moeten invoeren in NL, dus aan je kosten zit je toch.

Kijk ook eens op:

www.rdw.nl

www.douane.nl

• meannie

Kijk even bij www.usa2ned.com

Zij kunnen helpen met transport, etc…

• dani

heb mijn pick-up ook in amerika gekocht en laten verschepen naar rotterdam, was een stuk goedkoper uit dan hier te kopen! en ntuurlijk mazel dat de dollar zo laag staat. succes!