rondreis hawai en californie

• janneke

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties!

Ik denk dat het inderdaad verstandiger is om new york maar te laten vallen ivm de tijd. We zitten nu te denken aan een reis van 18 dagen (30/4 t/m 18/5)= (17 overnachtingen -/- een overnachting in het vliegtuig op terugreis) en dan bijvoorbeeld 6 overnachtingen hawaii en 10 overnachtingen west amerika. Ik wil het dan zelf gaan samenstellen, als dat nog kan met vluchten.

Hoe denken jullie hier over? Hawaii is niet bedoeld als strandverblijf alleen, ook daar willen we een auto huren. Als hawaii niet de moeite waard is hoor ik het graag.

Vinden jullie 10/11 dagen westcoast nog steeds te kort of kun je daar wel iets moois van maken. Als jullie nog ideeen/ervaringen hebben over een bepaalde route/plaatsen die je zeker moet doen. Dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

groeten Janneke

• neele01

Ik vond drie en een halve week west coast te kort en ben het jaar erop terug gegaan.

Tien dagen vind ik erg kort. Waarom ga je niet een andere keer naar Hawai (of naar de westelijke staten)?

Echt, als je de steden en de parken in het westen wil zien, red je dat niet in tien dagen.

Geloof me, als je een auto huurt en 17 dagen rondreist, zou je willen dat je nog een week had op het moment dat je vliegtuig terug gaat.

Wat je ook besluit; heel veel plezier gewenst!

• atie

Onze eerste vakantie aan de West-kust was 14 dagen, maar dan doe niet anders dan rijden. De 2e keer werd het 3 weken, maar als je echt iets wilt zien ga dan proberen om 4 weken te reizen. Je kunt beter een jaar wachten en dan een goede reis maken, dan nu overal vlug voorbij vliegen! Je moet ook rekening houden, dat je de eerste dagen ook niet zo fit bent door je jetlag, maar dat is voor ieder mens verschillend.

• Ada

Ook hier geldt, weet je dat het ruim 5 uur vliegen is vanaf de westkust naar Hawaii (en dus ook weer terug),. Bovendien zit er ook weer 3 uur tijdsverschil tussen.

Bovendien bedoel je waarschijnlijk dat je naar Oahua vliegt, het eiland waar Honolulu op ligt. Hawaii bestaat uit meerdere eilanden, die je in zo'n korte tijd echt niet kunt bezoeken. Helaas is Oahu bovendien het minst interessante, wel het drukste en een vrij duur eiland.

Ik raad aan je je reis alleen op de westkust te concentreren.

Bezoek California (L.A.- S. Francisco, de kustwe, Yosemite, Death Valley,, eventueel een deel van Arizona (Gr. Canyon) en ook nog Zion en/of Bryce NP in Utah.

De meeste mensen verkijken zich op de afstanden. 400 km. per dag rijden lijkt niet veel, maar vaak rij je over 2-baanswegen door de bergen, dus schiet het niet op. Bovendien is het niet de bedoeling alleen van A naar B te rijden, maar zowel onderweg en op de plaats van bestemming nog het e..e.a. te bezoeken.

Je zult zelfs dan nog tijd te kort komen.

• haanstra

Janneke,

Ook ik ga (maar dan in september) naar USA, maar dan nog korter, circa 11 dagen (van 18/9 tm 29/9) en ga denver en omgeving bezoeken, vliegen naar las vegas (2,5 dag) en dan naar Hawaii, Oahu voor 2,5 dag.

Ik heb al wel de west-kust gezien (rondje LA-San Fransisco-Las Vegas en LA), dus dat scheelt. Het lijkt mij juist ideaal om zoveel mogelijk te zien, maar dat is een persoonlijke keuze.

Ik ga wel alleen en hoef met niemand rekening te houden, dus dat is ook een voordeel.

Alvast veel succes met boeken. Je zou orbitz kunnen proberen, of expedia. Vooral met expedia heb ik zeer goede ervaringen.

Groet

Menno