combinatiereis ney york, californië en hawaii

• janneke

Hallo allemaal!

Wij (stelletje zonder kinderen) willen in april/mei de volgende georganiseerde reis gaan maken van exit reizen.

In californie zullen we gebruik maken van een huurauto. Wat ik op internet heb kunnen lezen, liggen Yosemite en Death Valley op de route.

Mijn vraag is: wat vinden jullie wel/niet goed aan deze route?

Grand Canyon zit bijvoorbeeld niet in deze route. Is dit een groot gemis als je ook al de andere 2 nationale parken hebt, of zijn deze 2 niet zo spectaculair?

Een andere optie is ook een langere autoreis in californie met een verlenging hawaii, maar new york leek ons ook wel cool.

Reisverloop

3 overnachtingen in New York

2 overnachtingen in Los Angeles

1 overnachting in Las Vegas

1 overnachting in Bakersfield

1 overnachting in Fresno

1 overnachting in Lake Tahoe

2 overnachtingen in San Francisco

6 overnachtingen op Oahu (Hawaii)

• Cees

Tja, als het een georganiseerde reis is, is de mogelijkheid om iets te wijzigen beperkt.

Je bent bovendien relatief kort in “the West”.

In die korte periode kun je nooit alle nationale parken bezoeken en moet je (of de reisorganisator) dus keuzes maken.

Zie deze reis maar als een eerste globale kennismaking met de USA.

Als het bevalt (en dat zal het zeker), dan kom je gewoon nog een keer terug.

Doe dat dan (zoals bijna iedereen) ongeorganiseerd en voor een langere periode.

• Antony

Ik vind het heel veel reizen. In California is zo veel te zien. Dit lijkt op de manier waarop Amerikanen reizen: 7 Europese landen in 6 dagen.

De afstanden zijn enorm. Waarom neem je niet de tijd voor California?

• Cees

Ik denk dat iedereen in z'n eerste USA reis dezelfde fout maakt. (ik ook !!)

Men onderschat de grootte van het land, men is overal geweest maar men heeft vooral veel gereden en weinig gezien.

Vandaar dat ik ook schreef, zie dit maar als een 1e globale kennismaking en kom nog eens op een andere (betere) manier terug.

Ik vraag me trouwens wel eens af of een professionele reisorganisator die een dergelijk programma samenstelt ooit zelf in de USA is geweest ………………

• Peter H.

Ik vind deze combinatiereis een slechte keus. Waarom ook nog niet even 2 dagen Miami in Florida? Je reist veel en ziet weinig.. Je zit meer in een vliegtuig, leuk als je daarvan houdt, maar van het land zie je niet veel. Je kunt beter 2 weken Californie nemen en dan ook de Grand Canyon erbij, dat is interessanter dan de goktafels in Las Vegas. Ik vind deze reis een verkeerde keus. Maar iedereen is natuurlijk vrij om de reis te maken die hij wil.

• Ada

Een veel te druk programma met heel veel reizen. Telkens weer naar een luchthaven, inchecken, uren wachten, e.d. en ook telkens weer een tijdsverschil.

Dan lange stukken rijden over niet eens de mooiste delen van de staat.

Concentreer je op bijv. alleen het westen, doe de rest een andere keer.

Vakantie houden in de USA wordt zo alleen maar stressen.

• Harm

Hallo

Als ik de reis bekijk willen jullie veel voor weinig (Veel zien voor weinig geld.)

Achteraf zal blijken dat je relatief weinig hebt gezien en veel hebt betaald.

Amerika is een groot land waar veel te zien en te beleven is. Als je aan het einde van je vakantie een aantal dagen naar het strand wild zijn de stranden van Florida een goedkopere oplossing dan Hawaii.

• arend

wij rijden rustig 6 weken alleen door de N.P. en komen dan nog tijd tekort. je bent op vakantie, geen wereldrecords willen breken.

Arend