Vluchten boeken naar USA

• Maartje

Dag allemaal!

Van de zomer wil ik naar Amerika. Eerst naar NY, dan Las Vegas, LA en San Francisco.

De goedkoopste multi-city flights vind ik via Amerikaanse maatschappijen en vlieg-sites uit Amerika.

Alleen zijn deze niet aangesloten bij ANVR. En aangezien bijvoorbeeld United eerder tegen een faillisement aanzat en ik toch op zeker wil spelen mijn vraag hoe jullie dit hebben aangepakt.

Boeken in Nederland is wel een stuk duurder. Hebben jullie misschien tips? Ben je als boeker bij Amerikaanse sites toch op de een of andere manier beschermd tegen faillisement?

Ik ben benieuwd!

Groetjes,

Maartje

• Nell

Heb je al eens gekeken op de goedkope aanbieders in Nederland ? B.v. d-reizen.nl of vliegtickets.nl ?

Je kan nu eenmaal geen vliegticketverzekering nemen als je rechtstreeks bij een maatschappij boekt, wat je wel kunt nemen bij b.v. d-reizen. Zoveel duurder is dat toch niet, ik heb goedkopere ervaring van boeken hier dan rechtstreeks bij een maatschappij. Ook een goeie aanbieder is jetair België.

En even over United : fallisement hangt al jaren, maar nog steeds blijven ze vliegen.

• Harm

De vlucht van Nederland naar Amerika is met een Nederlandse Credit kaart bij een Amerikaanse maatschappij niet te boeken. Wel kun je de binnenlandse vluchten vanuit Nederland boeken. Natuurlijk zijn de Amerikaanse maatschappijen niet aangesloten bij de Algemene Nederlandse Verenigingen van Reisondernemingen.

je hebt dus geen enkele bescherming tegen falisement etc.

• Maartje

Meen je dat dat je niet kunt boeken vanuit NL?

Dat zou ook wat zijn…

Goh, dat ga ik eens navragen, zou jammer zijn.

Qua kosten, ik merk dat het toch best wel wat scheelt, zo 200 euro als ik hier boek… Vind ik best de moeite waard…

• fred

Pardon Nell ????

Waar haakl jij je info vandaan ??

Heel erg oud nieuws en al 2 jaar achterhaald.

Lees onderstaand stukje. (Overigens, ben geen werknemer van ze, maar vlieg geregeld met deze maatschappij).

United Airlines boekt grootste kwartaalwinst in zeven jaar

25-07-2007

CHICAGO - United Airlines boekt na drie verliesgevende kwartalen voor het eerst weer winst. De maatschappij zag de nettowinst in vergelijking met het tweede kwartaal van 2006 meer dan verdubbelen tot 274 miljoen dollar. Dat is de grootste kwartaalwinst van United Airlines in zeven jaar. De omzet van 5,2 miljard dollar was een record.

De prestaties van United Airlines werden door financieel analisten aanvankelijk veel lager ingeschat. Een aandeel United Airlines is momenteel 1,83 dollar waard, terwijl de analisten die waarde inschatten op 1,39 dollarcent per aandeel. De waarde van het aandeel United Airlines steeg met 5,3 procent.

De twee grootste kostenposten van de maatschappij, brandstofkosten en werknemerssalarissen, gingen in het tweede kwartaal omlaag met respectievelijk 3,5 procent tot 1,2 miljard dollar en met 4,9 procent naar 1 miljard dollar.

United Airlines stapte in februari 2006 uit de Amerikaanse faillissementsbescherming, ook wel bekend als de Chapter 11-regeling.

• Nell

Fred

graag juist interpreteren. Ik gaf aan dat ze nog steeds in de lucht zijn en dat ook wel zullen blijven.

• Nell

Ik ken heel veel mensen die als Nederlander toch boeken bij een Amerikaanse vliegmaatschappij. Probeer het anders eens bij Jetair.be die kunnen ook wel eens een leuke aanbieding hebben.

• Maartje

Dankjewel, ik ga kijken!

Helaas kan het via American Airlines niet… Maar ik heb al meerdere goedkopere tickets gevonden, ben blij!

• Maartje

Helaas… bij hen kun je niet zoeken op een andere vertrekluchthaven dan waar je bent aangekomen.

• peth

Wij hebben onze multivlucht van Delta bij een reisaanbieder geboekt zelfs goedkoper dan bij Delta zelf met als voorwaarde dat we meer erbij zouden boeken, hebben onze auto een villa en nog een hotelovernachting erbij geboekt……. de overnachtingen voor de rondreis die bespreken we als we in Amerika zijn.