hulp bij rondreis yellowstone

• smellie

hoi allemaal,

Ik wil in september met de auto een rondreis maken van z'n 2 1/2 week in de buurt van yellowstone. Heeft iemand tips.

- Plaatsen en/of plekjes die ik niet mag missen.

- Begin en/of eindpunten.

Ik denk er over om in Denver te beginnen,heeft iemand hier ervaring mee?

Of is seattle misschien ook een optie?

Ik kan alle hulp gebruiken bij het plannen van mijn vakantie.

Bedankt vast

Groetjes

• atie

Wij zijn ook vanuit Seattle naar Yellow Stone Park gereden en hebben overnacht in West Yellowstone. Maar wij zijn gereden via Canada door de Rockie Mountains, Waterton Glacier Park en daar na naar het Yellow Stone Park. Via Montana, Idaho terug richting Washington State. Dit in bijna 4 weken. Dus rechtstreeks vanuit Seattle is het te doen in 2 1/2 week maar veel tijd over zul je niet hebben.

• Utah

Wij hebben vorig jaar een rondreis van 3 weken gemaakt, daarvan hebben we ongeveer 6 dagen aan Yellowstone besteed. Ons begin- en eindpunt was Salt Lake City, maar natuurlijk zijn Denver en Seattle ook heel goed mogelijk. 't Ligt er natuurlijk aan waarmee je Yellowstone wilt combineren. Persoonlijk waren wij erg onder de indruk van Badlands National Park in South Dakota. Daar in de buurt heb je nog veel meer moois, zoals Mount Rushmore, Custer State Park en Devils Tower. En als je naar Yellowstone gaat mag je natuurlijk ook Grand Teton National Park niet overslaan. Ons reisverslag staat online, misschien kan je daar nog wat ideeen uithalen : www.ontdek-amerika.nl

• Cees

Denver is een perfecte startplaats.

Je kunt dan via Badlands National Park en de Black Hills naar Yellowstone rijden.

Na Yellowstone kun je dan via Salt Lake City en Moab (Arches en Canyonlands) terug naar Denver rijden.

Kijk maar eens op de kaart hoeveel bezienswaardigheden en nationale parken je op die route tegenkomt.

• jona

Hier sluit ik me helemaal bij aan, en ga ook naar Cody, daar is een mooir museum, Buffalo Bill Cody center of zo iets, en net er buite is een dorpje gebouwd, open luchtmuseum, allemaal oude huisjes. Is ook de moeite waard.

En vlak bij Mount Rushmoor heb je nog een berg die ze nog aan het uithakken zijn van Chief White Horse.

• Antony

Jackson Hole ligt aan de entree naar Grand Tetons en is een perfecte plaats als uitgangspunt naar de twee parken. Verblijf in ieder geval in Grand Tetons bv aan Jackson Lake en neem de tijd voor Yellowstone. Onderschat de afstanden niet.

• Bimmer E46

Wij zijn ook vanuit Denver vertrokken. Zie hier ons reisverslag:

http://www.imol.nl/usa/

• Antony

Ik weet niet hoe je rondreist, via hotels of met een tent, maar Jackson Hole is ook een uitstekende plaats om “voorraden” als fruit, drankjes, levensmiddelen, etc in te slaan. In de reusachtig grote parken is wel iets te koop, maar in veel mindere mate dan in de supers van Jackson Hole.

• smellie

Bedankt voor de tips allemaal, ben de afgelopen paar dagen druk bezig geweest net de atlas en internet. Ook jullie veel mooie en leuke dingen tegegen gekomen op de site van Utah en Bimmer bedankt. Ik ga pas in september dus als iemand nog wat leuks of moois te binnen schieten hoor ik het graag.

Iemand ervaring met een sport wedstrijd bijwonen. Ik weet dat basketbal nog niet begonnen is in september, maar honkbal misschien of Football.

Bedankt