Is reserveren van campings noodzakelijk

• Marco (Leisure Landy)

Hallo,

Ik ga van 25 juni t/m 21 juli 2008 een rondreis maken per camper door het westen van Amerika.

We beginnen in San-Francisco en gaan via Yosemite naar LA en dan via

Las-vegas/Grandcanyon/ (al die parken) richting Yellowstone en dan weer terug naar San-Francisco. Dit is even een zeer korte samenvatting omdat ik via dit forum en diverse reisverslagen nog een definitieve route aan het samenstellen ben. Maar globaal word het deze route. Mijn vraag is of het nodig is om in alle NP/State parken campings/campgrounds te reserveren/boeken of is er nog wel ergens plek voor een overnachting met camper als je bijvoorbeeld op bepaalde tijden ariveerd? Persoonlijk denk ik erover om niks te reserveren, maar is dit verstandig?

En mag je met je huurcamper deathvalley park niet in, of alleen niet door de deathvalley in het park? En mag je met je huurcamper bijvoorbeeld wel s'avonds door de vallei rijden.

Thanks, Marco

• Antony

Per definitie is er geen verschil of je met een tent of met een camper op een campground komt. Reserveren is gewenst op de vrijdag en de zaterdag. Amerikanen hebben weinig vakantie en profiteren van het weekend. En op zondag weer naar huis. Campgrounds die op zondag rond 11 uur nog bomvol staan, kunnen om 12 uur verlaten zijn, want een plek heb je tot 12 uur.

Wij hebben in het hoogseizoen nooit gereserveerd. Gewoon rond 12 uur vragen of er een cancellation is en vaak lukt dat.

www.amerika.prikpagina.nl/read.php?f=6&i=27029&t=27028

• Hans

reserveren zou iets afdoen aan de vrijheid die je daar ervaart. Wij hebben eenzelfde soort route gedaan in het hoogseizoen en nergens gereserveerd. Nationale parken zoals Yosemite en Grand Canyon bleken lastig. De plekken op campsites zijn zo ruim dat we op de ‘volle’ camping van beide parken naar mensen zijn toegelopen en gevraagd hebben of ons tentje erbij mocht. Dat is gelukt. Met een camper is dat natuurlijk lastiger. Vaak is op campings net buiten het park nog wel plek. Death Valley bleek ook vol, maar dat is geen straf want als je er overdag 45 graden hebt meegemaakt, dan rij je graag verder.

Veel plezier!

• Marco (Leisure Landy)

Bedankt voor de tips, ga dus niks reserveren, maar gewoon van ik zie wel waar ik uitkom.

gr, Marco