Fly drive West Amerika

• Daantje

Hallo allemaal,

Ik wil graag in de zomervakantie 2 of 3 weken met mijn vriend een fly drive vakantie doen in het westen van Amerika. (los angeles, las vegas, grand canyon, san francisco etc.)

Wij vragen ons af of je dan het beste een pakket reis kunt boeken, dus een reis inclusief hotels/vlucht/auto of alles apart?

Die pakketreizen zijn allemaal best goed geregeld, alleen houden wij er niet van om een bepaald schema te moeten volgen op vakantie. Daarbij komt dat je bij die pakketreizen vaak erg veel kilometers moet maken op een dag. Aan de andere kant, is het niet riskant om te wachten met het boeken van de hotels? Ik bedoel, zouden er in juli/augustus wel hotels te vinden kunnen zijn die niet al volgeboekt zijn?

We zitten er ook aan te denken om misschien 1 binnenlandse vlucht te maken, omdat je anders in 2 of 3 weken tijd wel erg veel kilometers moet maken. Dat schijnt niet zo heel erg duur te zijn?

Alle tips zijn welkom! Ik ben ook benieuwd hoe andere mensen deze rondreis hebben ervaren, het lijkt ons echt te gek!

liefs,

Daan

• Ada

In principe zal het wel lukken hotels te vinden, maar IN de parken vrijwel zeker niet meer. In de weekend kan het rond de parken ook vrij druk zijn, dus wacht niet te lang.

Zelf boek ik wel altijd mijn hotels, gewoon via Internet bij bijv. choicehotels (voor Comfort Inn, Quality Inn e.d.), Days Inn, super 8, kijk maar eens rond.

Meestal kan je die kamers tot een paar uur voor aankomst nog gratis annuleren, maar dan weet je dat je bed klaar staat ergens.

Als je dat niet wilt, dan nooit laat in de middag gaan zoeken, soms is het volgende hotel wel erg ver weg….

Wevooraf de route plannen, inderdaad laten veel reisburo's je veel te lang en veel rijden.

Sla liever wat over en heb ergens anders de tijd om het e.e.a. te bekijken of te doen. Ook gewoon een dagje ertussen zonder schema is even bijkomen.

lees de reisverhalen op www.verenigdestatenvanamerika.com daar haal je veel informatie op.

Als je het schema niet te ingewikkeld maakt, heb je geen binnenlandse vlucht nodig. Dat kost dan alleen maar extra tijd, auto inleveren, security, inchecken, ergens anders auto weer ophalen etc.

• Theo

neem de wijze woorden van Ada “Sla liever wat over en heb ergens anders de tijd om het e.e.a. te bekijken of te doen. Ook gewoon een dagje ertussen zonder schema is even bijkomen.” goed op

veel voorpret

Theo

• Daantje

dankjullie wel! Hier hebben we wel wat aan. Als we nog vragen hebben dan zal ik deze tzt nog stellen.

liefs,

• liesje

Ook wij hebben het plan om zo,n vakantie te houden dit jaar, zou graag een week ofzo met een camper rondtoeren. Wij zijn met 4 volwassenen.

Daantje, zou graag met je willen meelezen wat je allemaal krijgt aangeboden en wat de plannen zijn. ( waarom het wiel opnieuw uitvinden he.)